Re: Inriktning
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 11 Feb 2003 18:28:09 GMT

"Pehter Abrahamsson" <ril633s@tninet.se> skrev i meddelandet
news:HA5Jss.MJF@lugnet.com...
Tänkte det kunde vara roligt att se vad folket här har för sorts Lego.
Själv har jag Technic, ModelTeams, Mindstorms och UCS.

Egen samling: 8880, 8480, Dacta 9701, 9702 (Datorinterface) + en skokartong
Lego från 1960-talet (Mestadels museiföremål). Alltså: Technic

Bidrag från hela världen (BlockCAD-betalning): Diverse lösa element, mest
Basic, Town.

Hustruns bidrag: En mindre skokartong med (ärvda) bitar från 1950-talet.
Enbart museiföremål!

Barnen: Alla sorter från Duplo till Technic, Cybermaster.

Kloner: Mycket Byggis, lite Megabloks.

Mycket av bitarna (Barnens + 'allmänna') är numera utsorterat i en stor byrå
med 50 trälådor, så man har en chans att hitta det man behöver för
fri-bygge.

Senaste byggena jag har gjort är mikro-space, och diverse hus åt Jenny (4).
Jag har inte tid att göra allt det jag skulle vilja med Technic

Scala, Paradisa har vi inte alls, och ModelTeam är nog bara en helikopter.

(Det blev kanske lite för detaljerat...)

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery/index.htm