Re: LDBoxer (Var: Grattis Tore! SOTM!)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 11 Feb 2003 19:35:26 GMT

Jag tror att det ligger lite utanför L3P:s arbetsuppgifter att handha
"boxningen"(?)
Iofs gör det kanske det. LDBoxer passar nog bättre som ett filter innan
L3P, nu när jag förstår bättre hur det fungerar.

Sedan är jag inte säker på vilka de andra nivåerna av förenkling kommer
att vara. Tänker på objekt längre bort som borde kunna förenklas mycket
mer och objekt som ligger bakom betraktaren och bara eventuellt kastar
skuggor...
Det låter som ett projekt som kan hålla dig sysselsatt länge :-)
Frågan är ju vad Povray kan göra, ifall den kan upptäcka saker som ligger
dolda och som inte kommer med i renderingen?
Det vore inressant att undersäka...

Välkommen till Lugnet!
Tack!
Vad jag direkt inte gillar är  tramset med att man inte fritt kan lägga in
inlägg här på lugnet newsservern.
Och så anser jag att lite fler program borde släppas som opensource...
(Jag är lite rabiat... och har åsikter om mycket (som jag dock alltid är
beredd att ändra på))
Men jag tror jag kommer ha det rätt så trevlig här ändå... :-)