Re: Grattis Tore! SOTM!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 11 Feb 2003 07:26:24 GMT

För övrigt ägnar jag mig för ögonblicket (procentuellt) allt mer åt
AnkerCAD/Stenar, och mindre åt BlockCAD/Lego.

Tyvärr är jag t o m mer splittrad än vanlig på många projekt. LTrax,
mockup-spår till LTrax, helautomatisk version av LDBoxer*, webmaster på
församlingens hemsida, putsa på flipperspelet i källaren...

Dags att minnas att det hela är hobbys?

*) LDBoxer: Program som gör att bitar som har knoppar och undersida täckta
av andra icke-genomskinliga bitar byts ut mot en 'box' för att spara tid åt
stora POV-renderingar, typ Datsville, månbas-moduler...

Smart!

Diskussionsklimatet på lugnet är fortfarande ganska
otrevligt/ointresserat ibland,

Sant. Vad blev det av världens vänligaste internet-community?

Tyvärr (!) är det nog fortfarande det vänligaste internet-communityt, jag har
"lurkat" på en hel del MTB-forum och där är tonen långt ifrån vänlig. För att
inte tala om Lunarstorm som jag inte längre är medlem av.

Lugnet lider av för lite LEGO och för mycket diskussion, senast var det
build.mecha som spårade ur. Av någon anledning sätter folk en massa krav på
varandra och kan inte acceptera att det mesta sker på hobbybasis.

"Experterna" börjar ta form på Lugnet, de som talar om hur det ska vara och
inte tål kritik. Jag tror det händer med alla forum så småningom, "allmänheten"
letar sig in och "nördarna" trycks undan. Förhoppningsvis kommer inte Lugnet
att lida allt för stor skada då man måste vara lite av en nörd för att ens
intressera sig för LEGO i vuxen ålder. Givetvis generaliserar jag. Men
ickenördarna är inte lika vana vid Internet som media och de vet inte om att
ironi och andra språkformer är väldigt svåra att lyckas med, så en massa
missförstånd uppstår med irritation och urspårning som följd...

Jag har mina skygglappar på.