 Local / Sverige / *2720 (-20)
  .loc.se-sidan

Vem är det som sköter uppdateringen av loc.se:s förstasida? Jag bara såg just nu att den senaste modellen som stod där är över ett år gammal.. Är den bara ouppdaterad eller har vi svenskar byggt så lite det senaste året? //Joel (19 years ago, 1-Jun-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Kolla ca-priset....

(...) Den var ful! Prislappen satt kvar på min: 1299 var det, jag köpte på rean för 899. Olof (19 years ago, 31-May-05, to lugnet.loc.se)

  Kolla ca-priset....

Vissa har mage att ljuga...är det någon affär ni sett som ens varit i närheten av de priset? BR kan ju vara dyra men inte så...tippar på att det var hälften av detta som var dyrt ca-pris...eller har jag fel? (URL) (19 years ago, 31-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Pick-a-brick i kungsbacka

Pick-a-brick:en låg bland de andra affärerna, och var faktiskt det enda intressanta som stod att finnas på hela stället. Det var inte så dyrt med det blandade godset, 49:- för en ganska stor påse, 1½ eller 2 liter kanske. Det andra legot som var (...) (19 years ago, 29-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Månbasarkiv

(...) Tjenare, det är jag igen. :-) Jo, jag "klippte bort" Andréas från en översiktsbild och skickade in till Jon Palmer, som tydligen var en av de som var med och formulerade månbasstandarden, så vi kommer med där snart, på "Events"-sidan. Olof (19 years ago, 27-May-05, to lugnet.loc.se)

  'REA' på Barnenshus i Borlänge (kanske på fler ställen?)

Såg annons i tidningen att om man köpte 3 askar LEGO så så fick man den billigaste på köpet. Titta jag hittade en PDF: (URL) (19 years ago, 27-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Pick-a-brick i kungsbacka

(...) 7467 verkade ju ha en del kul bitar, 7111 tycker jag har sett på rea mest överallt.. :) Ligger outlet:en bland övriga butiker i shoppingmecka:t? Lät som ett intressant ställe att besöka när man är i Göteborg. Vad var det för pris på (...) (19 years ago, 26-May-05, to lugnet.loc.se)

  Pick-a-brick i kungsbacka

Passade på att kolla in på Lego-affären i freeport (ett outlet shoppingcentrum utanför kungsbacka) när jag ändå var där i helgen. Hittade inte jättemycket, men det fanns visserligen några godsaker.. 7467 för 79 spänn, 7111 för 69 spänn och en hel (...) (19 years ago, 25-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: halva priset

(...) INTE IGEN! Det är andra gången på mindre än en månad som jag missar en sejl! Vi måste skapa en alarmlista så att vi kan få informationen spridd fortare. Jag hade kunnat ta bilen till Nyköping enkom för en RIS, om den kostat 1200 spänn. // (...) (19 years ago, 23-May-05, to lugnet.loc.se)

  lhalva priset

HEJ det öppnade en BR leksaker affär här i Nyköping idag å dom hadde halva priset på en hel del saker så såm ris 2,0 ca:1200kr dirt crusher ca:700 M.M. tror inte ja blev lite sur över att jag just köppt ris för 1800 synd att man inte e rik å kunde (...) (19 years ago, 20-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Månbasarkiv

(...) Här ligger mina bilder: (URL) har säkert fler! :) Översiktsbild: (URL) (19 years ago, 19-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Bricklink

(...) Där ser man...jag lade kanske upp lite väl billigt..la mig strax under alla medelpriser och två timmar senare var alla torsos och en del sköldar köpta så där kunde man nog lagt på lite ; ) Kul att någon köper iaf...var lite rädd att de inte (...) (19 years ago, 19-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Bricklink

(...) Jodå: (URL) har inte sålt nåt än, men det är ju inte riktigt min grej heller ;-) (köpköpköpköpköpköpk...pköpköpköp säger min hjärna när jag ser alla fina bitar folk har till salu!) Olof (19 years ago, 19-May-05, to lugnet.loc.se)

  Bricklink

Hej. Har haft en ganska tom affär sedan jag började köpa. Har dock fått in en hel del gamla riddarsaker det senaste så jag lade ut lite för att ha nått där iaf. (URL) det någon mer här som har nått upplagt? MVH Andréas (19 years ago, 18-May-05, to lugnet.loc.se)

  Månbasarkiv

Hej alla SWELUG-are På SWELUG 6 byggde vi ju månbas, om ni minns... På (URL) finns numera ett juste arkiv, som vi skulle kunna skicka in en bild och en länk till. Jag hade ju ingen kamera den gången, så om någon som hade det skulle vilja skicka in (...) (19 years ago, 17-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Mer paypal (för den som orkar)

Tack allihopa... Det rätade ut en del frågetecken och snart så gör jag första transaktionen med mitt visa inblandat i paypal så då ser jag väl själv att det funkar. ....ja och föresten är det någon galning som lagt upp en massa Lego på Blocket nu (...) (19 years ago, 14-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Mer paypal (för den som orkar)

"Olof Dahlberg" <olof_the_vikingNO_S...tmail.com> wrote in message news:IGBJ6o.18q7@lugnet.com... snip <<Jag tror inte detta, VISA kan nog bara användas för direkta köp, det är ju ett kredtikort, att "låna" pengar och sätta in på en bank utan ränta (...) (19 years ago, 11-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Skeptisk..

(...) En lustig grej jag märkte är att ett varumärke faktiskt kan bli ett vanligt substantiv. (URL) Ordet 'termos' finns ju i SAOL, fast Thermos är registrerat varumärke i över 115 länder enligt www.thermos.com . (19 years ago, 11-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Mer paypal (för den som orkar)

(...) Betalning med Paypal dras automatiskt först från saldot, sedan från kontokortet om detta inte räcker (står i hjälpen på Paypal). (...) Jag tror inte detta, VISA kan nog bara användas för direkta köp, det är ju ett kredtikort, att "låna" pengar (...) (19 years ago, 11-May-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Mer paypal (för den som orkar)

Vet inte vad du tänker på men.. när jag handlar med PayPal, och det kontot är tomt, så fylls det automatiskt på ifrån Visakortet. Med andra ord har jag sällan kapital på PayPal, utan det är endast en "mellanhand" mellan mitt konto i banken och (...) (19 years ago, 10-May-05, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact