Re: Mer paypal (för den som orkar)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 11 May 2005 16:45:53 GMT

"Olof Dahlberg" <olof_the_vikingNO_SPAM_OR_ELSE@hotmail.com> wrote in
message news:IGBJ6o.18q7@lugnet.com...

snip

<<Jag tror inte detta, VISA kan nog bara användas för direkta köp, det är ju
ett
kredtikort, att "låna" pengar och sätta in på en bank utan ränta är nog inte
värst lönsamt.

VISA är inte synonymt med "kredit". Det är ett endast ett sätt att betala
som egentligen inte har något med "kredit" att göra. Man kan välja att ha en
kredit på kortet, eller att inte ha det.

Man kan väl anta att det har att göra med HUR man ansöker om ett VISA etc.
Antingen har man ett "kreditkonto" hos VISA, eller så har man det kopplat
till sitt "vanliga" konto i en bank. Då har man inget direkt konto hos VISA.

Så har du VISA kopplat till t.ex. ett bankomatkort så dras det istället på
ditt bankkonto, och om du råkar ha kredit på ditt konto, så får du krediten
där och inte hos VISA.

Jag har både VISA och Master Card, men ingen kredit.

Gör jag ett köp med PayPal så dras det ifrån mitt PayPalkonto. Räcker inte
pengarna där så kan jag välja vid betalningen att PayPal för över ett belopp
från mitt VISA. (bankkontot) så det täcker beloppet.
Det enda som har strulat där tidigare är när jag har haft $ på mitt PayPal
och jag betalat i £. Då har PayPal dragit HELA beloppet ifrån mitt VISA och
inget från PayPal. Kan vara nåt att tänka på..

/J