 Local / Sverige / *1745 (-20)
  Ultimate builder....

(...) Fint, då vet jag iallfall att det bör fungera. Få ge mig i kast med att felsöka vid tillfälle. /Anna (21 years ago, 8-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Välkomna som Lugnetmedlemmar!

Hej igen! (...) Staden är Västerås. (...) Inte ännu. (...) (21 years ago, 8-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Välkomna som Lugnetmedlemmar!

Hej Anna, (...) jag har byggt plottern, och hos mig funkade den, den ritade LEGO i stora kantiga bokstäver. De andra modeller har jag inte gjort. Jürgen (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Välkomna som Lugnetmedlemmar!

(...) Man behöver inte bli medlem-medlem för att posta, det räcker gott att gå igenom inställningarna för detta. Dock får man dras med autentiseringen via mail även om man postar med webgränssnittet om man inte är medlem. Todd & Co. ska så småningom (...) (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Officiell inbjudan till SweLUG #5!

Tjoflöjt! Nu har jag fått ändan ur och byggt en bana till robottävlingen. Denna gång behövs inget Mindstorms alls! De flesta som har lite Technic-LEGO och en motor bör kunna ställa upp denna gång! Jag siktar personligen på att göra en helmekanisk (...) (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Välkomna som Lugnetmedlemmar!

(...) Tack så mycket för välkomnandet, det kändes trevligt. Jag har varit rätt mycket och läst här på lugnet sen jag upptäckte det. Lugnet känns verkligen som en guldgruva. Tog dock ett tag innan jag blev medlem. Här hemma hos mig bygger jag massa (...) (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Reklam

(...) Det har jag missat, ser sällan eller aldrig på TV. Går den på fyran? Här är OnLine-versionen (dock inte av reklamfilmen): (URL) (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Om 6929 var född 5 år tidigare

"Ralf Jonasson" <raffej@telia.com> wrote in message news:HMDoML.C5J@lugnet.com... (...) Nu blev jag inspirerad... watch out! =) /Jocke (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Reklam

Har ni sett den nya reklamen från OKQ8? Den är gjord i LEGO® och gäller en tävling med fina Lego®priser. /Johan Vettefors (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Om 6929 var född 5 år tidigare

(...) När får vi se '03:an? :) /Tobbe (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Om 6929 var född 5 år tidigare

Nu har min andra serie lagts upp på brickshelf. Det enda jag gjort egentligen är att byta färgschema, men det räckte. 6929 Starfleet Voyager blev mycket snyggare! (URL) överväger jag att börja på den mini-galleria min lilla stad så väl behöver! (...) (21 years ago, 7-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Ny här på lugnet

Här är lite bilder från lastbilen: (URL) (21 years ago, 6-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Officiell inbjudan till SweLUG #5!

(...) Tråkig nyhet; Bion får förvisso inte hyresgäster men elsystemet är slaktat sedan förra hyresgästen så lyset fungerar inte, de har klippt av kablarna. (...) Det blir alltså plan B. Nackdelar - Mycket mindre yta (vi får 45kvm nu) - Man måste gå (...) (21 years ago, 6-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: När LEGO tar över...

Vi lägger kakorna i påsar .) Jag tar hem tomma godisburkar från mataffären, de är perfekta för de går att stapla i varandra. Likaså köper vi Big Pack GB-glass för de buttarna är bättre än konkurenternas :) /Tobbe som nu är uppe i två moduler (21 years ago, 6-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  När LEGO tar över...

Det kommer smygande. Man märker det inte förens det är försent. Själv upptäckte jag det denna helg. Jag lovade i ett svagt ögonblick att baka kakor till min systers 30-årsfest. Jaja, sagt och gjort, jag satte i gång och bakade och allt var frid och (...) (21 years ago, 5-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Officiell inbjudan till SweLUG #5!

Hoho! Nu har jag byggt min första månbasmodul! Här är en liten aptitretare: (URL) skoj det här! Hoppas det kommer många moduler till träffen! /Tobbe (21 years ago, 4-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Lampor och sladdar sökes!

Tjing! Skulle behöva lite lampor (9 Volt, vita stående 1 x 2) och sladdar (Svart, långa eller korta) till ett projekt jag håller på med. Om någon har några stycken som de kan tänka sig att leva utan så skulle jag bli glad. PS, jag har en del (...) (21 years ago, 3-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Ny här på lugnet

(...) Det är ju förstås en ide... (...) 21 september tror jag den var i Umeå. Då bör det finnas ett vist hopp för ett Örebrobesök snart. /Henrik (21 years ago, 1-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Ny här på lugnet

(...) Kanske ringa LEGO och fråga? När var den i Ume? Den var i Borlänge i lördags så den verkar vara på väg söderut - förmodar att de inte flackar kring för mycket i landet. Danskregistrerad lastbil så de kanske är på väg hem? /Tobbe (21 years ago, 1-Oct-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Ny här på lugnet

(...) Jag hörde lite från min bror i Umeå om Truckshown när den var där. Jag har dock inte lyckats jaga rätt på nåt slags "turneschema". Nån som vet vilka städer som kan vänta besök och när? (21 years ago, 1-Oct-03, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact