 Local / Sverige / *1230 (-20)
  Re: Ordering stuff from norway.

Kom ihåg att 'Ibbe' bor i Motala... (22 years ago, 28-Nov-02, to lugnet.loc.no, lugnet.loc.se)

  Re: Ordering stuff from norway.

(...) Mig veterligen finns det inte lugnettare i Östersund, dock bor Tore Eriksson i Sundsvall om jag minns rätt... Bor inte Pehter 'Ibbe' Abrahamsson uppe i norr också? Eller var det söderut? /Tobbe (22 years ago, 28-Nov-02, to lugnet.loc.no, lugnet.loc.se)

  Re: Ordering stuff from norway.

(...) *kikke ut mot Østersund* Siden mine venner i Kõln reiser tilbake til moderlandet i morgen, har jeg mista postadressen jeg har brukt til å handle S@H, men kanskje en kjøretur til Systembolaget kunne kombineres med en lugnetter i omerådet rundt (...) (22 years ago, 27-Nov-02, to lugnet.loc.no, lugnet.loc.se)

  Re: Hemsida?

(...) Hej och välkommen! Ingen hemsida än så länge, det är inte ens säkert att SweLUG är ett bra namn, SELUG är väl mer efterstandardmått. Saker jag skulle vilja disskutera på en framtida träff (vart och när den än må bli). Du kan se bilder från vår (...) (22 years ago, 27-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLUGfest datum?

(...) Håll oss a jour, jag har då i vart fall lokalen tillgänglig hela 2002 och med tur även i framtiden fast det ser mörkt ut... /Tobbe (radera SPAM ur mailadressen vid svar till min e-mail) (22 years ago, 27-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLUGfest datum?

(...) Jo, som ni säkert förstått har jag själv lagt planerna lite på is, dels för att responsen här varit knapphändig och dels för att det är en aning turbulent på arbetsmarknaden för min del nu :( (...) Jag kämpar vidare! On another note kan jag nu (...) (22 years ago, 27-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Hemsida?

Har SweLug någon hemsida? Och i morgon har jag ett stort renässans-BrikWars på gång, det blir jag,min polare, min brorsa och ev. en av farsans kolleger. Det ordnade sig till sist! /Sebbe (22 years ago, 23-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLUGfest datum?

(...) Om allt går som det ska, kommer jag att få loss en i mina mått mätt smärre förmögenhet den 28 nov. (c:a 3 månaders strulande a-kassa, retroaktivt). I så fall - tar inte ut något i förskott...! - i så fall kan jag nog åka i alla fall, även om (...) (22 years ago, 23-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Verkar bra

Hej igen! Tack i alla fall. och det här med SWELUG-träff verkar rätt bra, hör av er om det blir något. /Sebbe (22 years ago, 22-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: BrikWars!

"Sebastian Persson-Pyykkö" <cybeeb89@hotmail.com> skrev i meddelandet news:H5xqr0.4yy@lugnet.com... (...) Lite långt bort, tyvärr, Eskilstuna. Min äldste son, Johannes 15 år, spelar BrikWars ibland med en kompis, men mer än två har de aldrig varit (...) (22 years ago, 21-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLUGfest datum?

"Tobbe Arnesson" <tnt@arnesson.nu> skrev i meddelandet news:H4tAE4.GGA@lugnet.com... (...) Jag är rädd att höstruschen redan är igang (Vi turas om, alla fem, att vara förkylda och allmänt utmattade), och julen närmar sig med stormsteg... För min del (...) (22 years ago, 21-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  BrikWars!

Hej! Sitter här och deppar eftersom min broder knappt vill spela brikwars med mig längre.Annars har jag ingen annan att spela med. Jag undrar om det finns någon Lugnet-grupp i Sverige som man kan vara med i trots att man är 14 år gammal. Hursomhelst (...) (22 years ago, 21-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  New MOC: X2000 - the Swedish high speed train

Hi all I have put up some pictures of my latest MOC. (URL) is a model of the Swedish high speed train X2000. The original has a tilting mechanism to allow fast running through tight curves, but my model is only suitable for straight Lego track and (...) (22 years ago, 16-Nov-02, to lugnet.announce.moc, lugnet.loc.se, lugnet.modelteam, lugnet.trains, lugnet.build) !!

  Re: Delikat problem

(...) Hmm, måste nog ha modellen ifråga i min hand för att kunna svara på frågan. Skicka alla modeller som är för stora till mig så kan jag förvara dem åt Dig...! 8-) /Tore (22 years ago, 16-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Delikat problem

Efter att ha byggt ihop senaste förvärvet (8461, Williams F1) upptäckte jag att det inte fanns någon ledig plats att ställa den, har fyllt 4 st Billy med Technic. Plus att den är för bred för Billy, däcken sticker ut ca 2 cm utanför kanten. Vad (...) (22 years ago, 11-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  lugnet in Swedish Computer magazine "Mikrodatorn"

Today I read "Mikrodatorn" #13, a Swedish computer magazine coming every four weeks ((URL) and found a half page about lugnet! The author Jörgen Bergfors, technical editor at Mikrodatorn, is impressed by lugnet. I quote (my shortened translations, (...) (22 years ago, 6-Nov-02, to lugnet.general, lugnet.loc.se, lugnet.mediawatch) !!

  Re: Europe/Asia and bulk discounts!

(...) That's great news! Just in time for the Holiday Season! Regards, Wessel FUT lugnet.loc.nl lugnet.loc.be lugnet.loc.de lugnet.loc.it lugnet.loc.ie lugnet.loc.fr lugnet.loc.es lugnet.loc.se lugnet.loc.uk lugnet.loc.at lugnet.loc.dk lugnet.loc.fi (...) (22 years ago, 5-Nov-02, to lugnet.lego.direct, lugnet.loc.nl, lugnet.loc.be, lugnet.loc.de, lugnet.loc.it, lugnet.loc.ie, lugnet.loc.fr, lugnet.loc.es, lugnet.loc.se, lugnet.loc.uk, lugnet.loc.at, lugnet.loc.dk, lugnet.loc.fi)

  Re: SweLUGfest datum?

(...) Trist! (22 years ago, 2-Nov-02, to lugnet.loc.se)

  Re: All your Microscale Moonbase are belong to Us.

(...) What he means is posting a link to the image on Brickshelf which can be viewed even before it is moderated. To do this, go to the page for the image (not the thumbnail/folder page) and right-click on the large image. Choose "Copy Image (...) (22 years ago, 1-Nov-02, to lugnet.loc.se, lugnet.space, lugnet.publish)

[...]

Redisplay Messages:  All | Compact