 Help on Searching

 Local / Polska / 92
91  |  93
Re: Witam wszystkich (czterech?) bywalców
Newsgroups:
lugnet.loc.pl
Date:
Thu, 24 Jun 2004 12:20:06 GMT
Viewed:
4124 times

Macku,

Sprzedaz klockow na sztuki to swietny pomysl - sam chetnie kupie co bardziej
interesujace elementy w korzystnej cenie. Mysle, ze osobny sklep nie bylby
potrzebny (kto by go znalazl?), lepiej zrob dzial glownego sklepu.

Masz racje, zrobie go jako jeden z dzialow mojego sklepu

Ale... Rozumiem, ze kiedy ktos ma sklep (np. internetowy) to lubi kupowac towar
mozliwie tanio, a sprzedawac mozliwie drogo - na tym polega handel. Idealnym
Moim zdaniem nie da sie rozruszac rynku bez radykalnej obnizki cen, bo jak widac
to jedyny bodziec dla klientow. Czy Twoj sklep jest gotowy do radykalnej
obnizki? Watpie, bo przeciez nie zejdziesz ponizej poziomu oplacalnosci tylko po
to, zeby sprobowac rozruszac rynek. Zwlaszcza, ze Twoj sklep nie jest jedynym i
- nie obraz sie - nie jest tez najbardziej znanym sklepem Lego w Polsce.

Co mi brakuje w sklepie? Ktory Twoim zdaniem sklep jest najbardziej znany w
Polsce?

Wiesz co, nie nastawiam sie na duze zyski (jesli wogole beda) zwiazane ze
sprzedaza pojedynczych klockow. Moim zamiarem jest aby klient mial full-service
w jednym miejscu. Zeby wiedzial ze to wszystko moze kupic w tym jednym miejscu,
czyli zestawy firmowe, zestawy autorskie, pojedyncze klocki.
Oczywiscie radykalnej obnizki cen nie przewiduje, nie bardzo jest z czego.

Jesli chodzi o sprzedawanie MOCow w postaci instrukcji lub calych kompletow - na
pewno jest to interesujacy pomysl, ale znowu pojawia sie bariera cenowa.
Sprzedajac taki zestaw, musialbys nie tylko zgromadzic czesci - czasem dosc
egzotyczne, czasem bardzo drogie - ale do tego jeszcze zaplacic tworcy modelu,
wydrukowac instrukcje i dodac opakowanie. Uzyskalbys moim zdaniem komplet
znaczaco drozszy od firmowego. Na takie zabawy stac moze klientow Bricksmiths,

Zaczac chce od instrukcji. Najlepiej takich prostych modeli, aby klocki uzyte do
jego budowy nie byly zbyt egzotyczne. Aby docelowy klient ktory ma troszke
klockow nie musial zbyt duzo inwestowac aby zbudowac. Dlatego potrzebny jest
dzial z pojedynczymi klockami, aby klient mogl sobie dokupic co mu brakuje.
Stopniowo wprowadzac chce modele bardziej skomplikowane itd.

Zreszta jesli chodzi o mnie, to w imie idei rozruszania rynku
Lego moge opublikowac wszystkie instrukcje do MOCow ktore dotad zrobilem i
zrobie - za darmo. W tej chwili zaczynaja pojawiac sie w galerii na stronie
lego.jelenia.com. Jesli przypadna Ci do gustu, mozesz je publikowac na stronie
swojego sklepu - do darmowego uzytku wszystkich chetnych. Jezeli (w co nie
wierze) uda Ci sie sprzedac choc jeden zestaw klockow dobranych na zyczenie
klienta pod katem zamieszczonej w ten sposob instrukcji, zysk bedzie Twój :)

Jak uda mi sie kiedys sprzedac to stawiasz mi piwo :) (virtualnie?)

Zachecam kolegow do podobnej dobroczynnosci na poczatek; kiedy rynek sie
rozkreci, zawsze mozemy zazadac forsy za nowe projekty :D

Popieram ten gest, skorzystam.
Myslalem sobie o systemie gratisow. Tzn. kupisz instrukcje skladania wybranego
modelu to dostaniesz gratis druga instrukcje do wyboru. Gratisy zawsze dobrze
dzialaja. Idealem bylby gratis w postaci e-booka, o ktorym juz pisalem.
Zeby wszystko bylo jasne: chcialbym abyscie glownie to Wy - kosntruktorzy MOC-y
zarabiali na instrukcjach (oczywiscie jesli chcecie), oczywiscie w duzo
mniejszym stopniu ja tez. Moja ewentualna korzysc z tego to sprzedaz klockow.
Napiszcie mi wszyscy zainteresowani na ile wyceniacie srednio taki zestaw:
- instrukcja skladania modelu
- lista klockow potrzebnych do zlozenia
- oczywiscie jakies zdjecia
- chyba to wszystko :)

Naprawde ciesze sie, ze ktos probuje cos zrobic. Powodzenia!

Chociaz na koniec klika cieplych slow ;)

Pozdrawiam
Krzysiek Powrózek
http://lego.persoft.pl