Re: LEGO hobby met minder ruimte
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Wed, 8 Oct 2003 21:40:09 GMT

In lugnet.loc.nl, Paul Janssen wrote:
   een ding is het te combineren, kijk hier hoe je een spoorbaan en babykamer kunt combineren:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=42449

Inderdaad een leuke oplossing! Helaas hebben wij de treinbaan jaren geleden ook op moeten ruimen. Alle lego staat op de zolder, de treinbaan reed vroeger langs de kant rond over de zolderkamer. Maar ja, als er meer bij komt moet je toch concessies doen. De rails e.d. hebben we netjes ingepakt en de vraag is alleen wanneer dat ooit weer tevoorschijn wordt getoverd. We kunnen er in ieder geval gaan afstand van doen.

   ps. ik heb zelf niet (meer) te klagen over ruimte:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=45844

Ja, dat kan ik wel begrijpen. Heb je daar geen last van vocht? Zelf heb ik ook een ladenkastensysteem waarin ik wroeger werkelijk alles kon opbergen.

Zelfs de 24x43 wielen gingen zo de laden in. Maar ja, als je er 135 van hebt gaat dat toch moeilijk. En nu moet ik beslist niet al m’n modellen afbreken, want dan is de chaos niet meer te overzien. Door wat flexibel met m’n kasten om te springen (als alle blauwe onderdelen nagenoeg allemaal er uit zijn komt er bijv. geel in) lukt het me aardig. Maar ik met m’n stomme kop kocht toch nog twee Darth Maul bustes (EUR 39,= p/st was erg aanlokkelijk) en ook nog eens een partijtje tweedehands. Dat raak ik dus niet meer kwijt dus stop ik nu echt met het kopen van nog meer onderdelen. Gelukkig zijn de dozen van nu erg prijzig en voor mij niet bruikbaar dus dat remt aardig. Toch moet ik zo nu en dan andere dingen wegdoen om al m’n spullen een beetje netjes te kunnen bergen. Die zolder van ons is echt niet zo groot, slecht 1,8 meter hoog. 60% daarvan staat dus helemaal vol met LEGO. En nergens anders in huis is verder nog een steentje te vinden. Jullie zijn dus niet de enige die te kampen hebben met ruimteproblemen. Mijn advies: stoppen met kopen ;-)

Groet, Dennis