Re: LEGO hobby met minder ruimte
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Mon, 6 Oct 2003 19:30:39 GMT

Sterkte! ;-)
Ik vroeg me al af waar je het zo druk mee had de laatste tijd.....
De ruimte is niet zo het probleem voor mij. Tijd wel.... Ik heb het geluk
dat we een zolder hebben. Helaas is de zolderkamer ook schilderatelier,
logeerkamer, washok, bergruimte, bibliotheek..... Ik heb een werkblad van
zo'n 2 1/2 meter bij 80cm diep. Daaronder stapels dozen, rolykits en andere
niet-ideale opbergoplossingen. De baby (nouja, baby, Aran is al weer
anderhalf en loopt vrolijk rond) komt voorlopig nog niet op zolder, dus daar
ben ik veilig. Ik heb alleen sinds de modelshow in Geldermalsen geen tijd
meer voor Lego gehad...

Het eerste jaar ben je nog redelijk veilig, maar zodra het lopen en klimmen
begint kun je niets meer op een tafel laten liggen. Aran heeft intussen door
dat je een kruk kan slepen naar iets hoogs waar je bij wilt: De chocolade
koekjes op de bovenste plank in de koelkast moeten nu ook bewaakt worden...

Wellicht kun je in je slaapkamer een werktafel maken (als de baas - je vrouw
dat goed vindt...) maar als je geen aparte ruimte hebt zal je voorlopig je
hobby moeten aanpassen. Koop bijvoorbeeld een grote opbergkoffer in een
doehetzelf, vul die met een interessant selectie Lego, en kijk wat je
daarvan kan maken. Of leg jezelf toe op virtueel bouwen....

Ik kijk uit naar de foto's!

Groets,

Duq

"Frank Buiting" <felsir@chello.nl> wrote in message
Hoi,

binnenkort wordt ik vader :-)
Gevolg is wel dat mijn LEGO hobby ruimte wordt omgetoverd tot babykamer.
Afgelopen weekend heb ik alle losse LEGO in plastic dozen gedaan en de • spoorbaan
opgeborgen.
Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe beoefenen jullie de hobby met vrij weinig
ruimte?

groeten,
Frank