Re: LEGO hobby met minder ruimte
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Tue, 7 Oct 2003 08:42:47 GMT

In lugnet.loc.nl, Frank Buiting wrote:
Hoi,

binnenkort wordt ik vader :-)
Gevolg is wel dat mijn LEGO hobby ruimte wordt omgetoverd tot babykamer.
Afgelopen weekend heb ik alle losse LEGO in plastic dozen gedaan en de spoorbaan
opgeborgen.
Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe beoefenen jullie de hobby met vrij weinig
ruimte?

groeten,
Frank

Hoi Frank,

Ben zelf net 3,5 maand vader van een mooie dochter. Net zoals bij jou het geval
is heeft ze 'mijn' legokamer opgeeist en heb ik geen vervangende hobbyruimte.
Met pijn in het hart heb ik het het meeste op moeten bergen, ik weet waar je
doorheen gaat. Maar je krijgt er wel iets heel moois voor terug.

Ik waarschuw je alvast: bij mij eist de kleine zo veel tijd en energie op dat ik
de afgelopen maanden weinig meer aan Lego toe ben gekomen. Ik heb zelfs nog een
doos onaangeraakt in de kast liggen, dat zou een paar maanden geleden ondenkbaar
zijn geweest... In die zin lost het probleem zichzelf op ;)

Ik heb nu nog één schapje op de studeerkamer waar ik een paar van mijn meest
geliefde modelen en creaties ten toon heb gesteld. Echt ruimte om te bouwen heb
ik niet meer. Om er toch voor te zorgen dat mijn hobby niet teloor gaat, heb ik
een uitgekiende lange termijn stategie uitgedacht. Misschien heb je er iets aan:

Tijdens de zwangerschap ben ik al begonnen met spullen uit de Lego
Baby/Primo-productlijn aan te schaffen (ramelaars, bijtring, boxspeeltjes etc.)
Deze kun je her en der nog in de aanbieding vinden omdat dit allemaal is/wordt
vervangen door Lego Explore. Verder heb ik een aantal tonnetjes Duplo in de
aanbieding gekocht (wordt eveneens vervangen door Explore, dus nu overal in de
aanbieding). Hier wat dingetjes van gebouwd en tevens op de babykamer gezet.

Mijn hoop is nu dat de kleine snel vertrouwd raakt met (en verslingerd raakt
aan) Lego en de Barbies straks links laat liggen...

Zolang ik geen groter huis heb zal het lastig blijven om mijn Lego hobby op
dezelfde schaal uit te oefenen als voorheen. Maar ik verheug me er wel enorm op
om over een tijdje met mijn dochter de meest fantastische creaties te bouwen.
Wie weet mag papa straks wel weer een paar vierkante meter van haar kamer
gebruiken om zelf met Lego te spelen...

Veel succes, je vrouw/vriendin veel sterkte toegewenst met de bevalling!

Wessel