Subject:
Tänkte bara säga hej...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 5 Apr 2003 16:41:02 GMT

Hej alla SWELUG:are!

Jag har smugit omkring här på LUGNET ganska länge nu och tänkte att det är dags
att presentera mig lite närmare (bättre sent än aldrig Tobbe ;).

Jag har lekt med LEGO sedan jag var ca 3 år då jag fick mitt första LEGO i
julklapp. Det är i alla fall det första LEGO jag har några minnen av. Jag tror
att det var en "All-Terrain Vehicle" (6927). Från den stunden var jag fast för
rymd-LEGO. Det vart en stående punkt på alla önskelistor därefter.

Så småningom blev man tonåring och LEGO vart för "barnsligt". Vad mycket
konstiga idéer man får i den åldern ;) Delar av LEGO-samlingen gav jag dessutom
bort till mina småbröder, då kändes det som ett smart sätt att koma undan att
köpa julklappar och sånt. Nu ångrar jag mig allt, särskilt saknar jag min
Galaxy Explorer (928) :.(
Åren gick och LEGO föll mer eller mindre i glömska och ersattes av TV-spel,
datorer och annat dumt.

Så hittade jag en dag LEGO Mindstorms på internet och nyfikenheten växte. Efter
några års studerande av fenomenet på behörigt avstånd så köpte jag mig ett RIS
1.5 (9747) och genast var jag åter fast i LEGO-träsket.

Jag jobbar som programmerare och just programmerandet är det jag gillar bäst
med Mindstorms. Jag är faktiskt rätt kass på att bygga egna manicker med
Technic-LEGO, jag modifierar mest färdiga modeller och koncentrerar mig på
programmeringen istället. Det största problemet just nu är dock att få plats
att bygga något i min trånga lilla etta.

MVH Henrik