SV: Dags för en 'Get together'?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 21 Nov 2000 13:56:58 GMT

En legoträff tycker jag verkar jättekul!

Hejsan alla!

NORDLUG-tråden verkade somna in igen, ni kanske missade att jag faktiskt
(nästan) erbjöd mig att vara värd för en mindre användarträff?

Som jag skrev där (mer eller mindre):

Jag kan tänka mig att ta emot en mindre skara folk som vill träffas och
prata Lego/beundra modeller etc.

Men inte _före_ jul, kanske mellan nyår och skolstart? Kom med åsikter!

13-14 jan är tomt i min kalender än så länge, men jag planerar inte
så långt i förväg.

Jag bor i Eskilstuna, nyligen flyttat till ett lite större hus, så jag har
hyggligt stora utrymmen att vara på hemma (upp till 10-15 pers i alla fall,
utan problem), och har fyra användbara sovplatser plus ett stort golv att
stoppa in eventuella övernattare på.

Golv låter utmärkt!

Tore i Katrineholm erbjöd också
övernattningsplatser, så man kanske skulle satsa på en lördag-söndag?

Min hustru har överseende med mitt Lego-intresse, men hon är inte
intresserad av att vara hushållerska, så mat och städning ligger på allas
vår lott att fixa.

Jag har _inte_ plats att ställa upp någon stor fin Lego-järnväg, och
eftersom Jenny (nästan 2 år) är väldigt nyfiken/intresserad så kan inte
några prylar placeras på golvet :-)

Äsch då. Då får mina tåg stanna hemma då.

Om vi skall göra något av det här, tycker jag vi tar och diskuterar följande:

- vill vi ha det?

- tidpunkt, utsträckning i tiden. Spikas så fort som möjligt för att
reservera i almanackan.

- syfte. Bara träffas och prata/beundra? Bilda NORDLUG (el. dyl)? Mera?

Vi kan ju bilda NORDLUG/SWELUG bara för att kalla oss något och ge sken av
att vara organiserade, men något seriöst verkar bara jobbigt. :)

- agenda. Skall någon organisera små tävlingar etc. eller skall det mesta ge
sig efterhand...

Det vore ju kul om folk tog med sig lite av sina modeller så att vi har
något att stå och dregla över. Sedan kan vi ju ha omröstningar om snyggaste
legobilen, snyggaste legohuset, snyggaste rymdskeppet etc.

Någon mer än jag som tycker det är kul att lega med legohärar? Man ställer
upp två legoarméer (typ riddarlego och liknande) plockar fram tärningarna
och strider tills ena sidan är utplånad.

Jag är ingen härdad partyfixare, så jag förutsätter viss aktivitet även i
andra huvuden...

En av punkterna kan ju lämpligen bli planeringen av träff två och den stora
legostad vi tillsammans ska bygga upp då...

Fördelar med Eskilstuna som träffort:

- jag bor här
- bilväg finns

Eric om du tänker åka upp med bil så samåker jag gärna med dig.

- tågväg finns (Stockholm, Örebro, Katrineholm, Västerås, etc)
- på söndagar kl. 13.00 kör Faktorimuseet igång ångmaskinerna (riktiga,
STORA!)

Ångmaskin i lego vore coolt...

Tommy Larsson,
Linköping