Re: Dags för en 'Get together'?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 17 Nov 2000 17:50:51 GMT

NORDLUG-tråden verkade somna in igen, ni kanske missade att jag faktiskt
(nästan) erbjöd mig att vara värd för en mindre användarträff?

Inte alls, jag såg det nog.
Jag tycker att det låter trevligt. Det blir bra med en tripp till E-tuna.

Jag kan tänka mig att ta emot en mindre skara folk som vill träffas och
prata Lego/beundra modeller etc.

Glöm inte köp/sälj/byt!

Men inte _före_ jul, kanske mellan nyår och skolstart? Kom med åsikter!

Låter bra, före jul har vi nog alla lite hektiskt.

Jag bor i Eskilstuna, nyligen flyttat till ett lite större hus, så jag har
hyggligt stora utrymmen att vara på hemma (upp till 10-15 pers i alla • fall,
utan problem), och har fyra användbara sovplatser plus ett stort golv att
stoppa in eventuella övernattare på. Tore i Katrineholm erbjöd också
övernattningsplatser, så man kanske skulle satsa på en lördag-söndag?

Jag tycker att en hel-helg gör sig bättre. Det tar alltid några timmar att
lära känna varandra och sedan är en dag över. Jag rösta på två, eller
åtminstone en och en halv.

Min hustru har överseende med mitt Lego-intresse, men hon är inte
intresserad av att vara hushållerska, så mat och städning ligger på allas
vår lott att fixa.

Självklart. Mat löser sig ju ganska lätt om det finns en pizzeria i
närheten. Det räcker ju ganska många timmar. Frukost får vi väl fixa på
något sätt genom att åka iväg och storhandla bröd och yoghurt mm.

Jag har _inte_ plats att ställa upp någon stor fin Lego-järnväg, och
eftersom Jenny (nästan 2 år) är väldigt nyfiken/intresserad så kan inte
några prylar placeras på golvet :-)

Små saker alltså, och på bord och hyllor. Man kunde kanske ta med sig ett
ihopfällbart bord att ställa upp saker på.

Om vi skall göra något av det här, tycker jag vi tar och diskuterar • följande:

- vill vi ha det?

Jag tycker att jag gjort min åsikt ganska klar.

- tidpunkt, utsträckning i tiden. Spikas så fort som möjligt för att
reservera i almanackan.

Tittar man i kalendern finner man i januari helgerna:
6-7, 13-14, 20-21 samt 27-28.

Den 13-14 låter bra i mina öron. Det är 20-dag Knut och då ska ni ändå
ha städat ut julen. ;-) Det är lagom tidigt på året för att inte ha
något annat inplanerat.

- syfte. Bara träffas och prata/beundra? Bilda NORDLUG (el. dyl)? Mera?

Nej, det räcker. Mer än så improviserar vi på plats.

- agenda. Skall någon organisera små tävlingar etc. eller skall det mesta • ge
sig efterhand...

Jag kan nog hitta på någon enkel tävling/pyssel som kan ha något med LEGO
att göra. Om någon annan fixar något annat så räcker det nog. Vi måste ha
tid att prata också.

Jag är ingen härdad partyfixare, så jag förutsätter viss aktivitet även i
andra huvuden...

Jag har snickrat ihop ett och annat party tidigare, men inte på en sån
här nivå. Men jag kan nog bidraga till några idéer. Kom igen ni andra!

Fördelar med Eskilstuna som träffort:

- Det är också nära från Borlänge, Norrpeking, Västerås och Tokholm

// Eric
--
Eric Hampusgård
Tornhagsvägen 16, 1 tr