 Local / Sverige / 477
476  |  478
Re: Kamera?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 14 Sep 2000 08:24:57 GMT
Viewed:
727 times

"Joakim Olsson" <jocke@arjay.nu> writes:

Vad använder ni för kameror när ni tar bilder av era modeller osv?

For min del bruker jeg stort sett et speilreflekskamera fra 1980 med
et 200mm objektiv.  Bildene scanner jeg direkte fra negativet med en
filmscanner.

Jeg foretrekker å bruke lys fra vinduet midt på dagen i stedet for
blitz.  I tillegg bruker jeg noe hvitt papir eller stoff til å
reflektere lyset tilbake på modellen:

i              |
u   ______     |  <- reflektor
|    o  o
    modell

(Dette bør sees med "View raw message" hvis du ser på det i LUGNET.)

Jeg synes at dette gir bedre eksponering enn blitz-bruk.

Fredrik