Subject:
Legoträff i höst (2008)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 29 Jul 2008 20:39:13 GMT

(Det är väl bäst att det här ämnet får en egen rubrik)

Det är dags att börja planera för en Legoträff nu i höst någon gång
(sept-okt?)! Om ingen annan drar igång det hela får väl jag göra det...

Tidpunkt

Någon helg i september-oktober, fredag kväll - söndag lunch eller så, med
huvudaktiviteterna under lördagen.

Lokal

Jag kan stå för lokal här i Eskilstuna - matsalen + köket på mitt jobb.
Borde räcka till för alla aktiviteter utom längdrullning med bilar (ULV).
Får se om vi kan röja upp i demorum + lager för en riktigt lång raksträcka.

Förläggning

Kan jag ordna här hemma för i alla fall 6-7 personer (beror på hur tätt man
vill ligga), blir det fler får de nog ordna det på egen hand. Vilsta
Campingplats, Vilsta Sporthotell, etc. Jag tror inte försäkringsvillkoren
tillåter att vi använder jobbet för övernattning.

Material

Jag har inte Lego som räcker för en träff, Olof skrev i den andra tråden att
han kanske hade det...

Aktiviteter (Fyll på med egna förslag, kritisera det jag föreslår!)

Oorganiserad mjukstart på fredagskvällen, mera planerat på lördag, fria
aktiviteter på söndag? Affärsrunda? Inga direkta lågprisaffärer inom
räckhåll, tyvärr.

- Utställning av MOC, valfritt tema eller bestämt?
-- Stad?
-- Tåg? Jag har blå räls så det räcker och blir över, men inte mycket
rullande material.
-- Månbas? Nja, det har vi ju redan gjort, lite ute just nu.
-- Modulariserat Castle? Lite för kort varsel kanske...
-- Era förslag

- ULV! Men då behöver vi en ramp - Tobbe har ju inte varit så aktiv på
senare år, finns rampen kvar? Kan den komma hit på något sätt? Kan någon
annan fixa något? Och Excelbladet för poängberäkning, Tobbe?

- Sumo? Är det många som håller på med robotar? Jag har inget att ställa upp
med.

- GBC? Jag har ännu inte byggt någon modul, vet inte vad som hinns med.

- Bitbytarbord? Försäljning? Auktion för något gott ändamål?

- Blindbygge, bygge i påsen, entimmes mikro/nano-bygge, ???

- För den senare kvällsunderhållningen kan man ju ägna sig åt tärningslego
el. dyl.

- Era förslag

Mikael, kan du fixa några sponsrade vinster? Eller skall alla satsa X st.
Legobitar? Eller vad?

BlockCAD:  http://web.telia.com/~u16122508/proglego.htm
Gallery:   http://web.telia.com/~u16122508/gallery/index.htm