  Re: Announcing: SWELUG 7

Hejjsan: jag har oxå några fråger angående RW: (...) Man borde ju får ha flera Fjärrstyrningsenheter som te x 8366 SUPERSONIC RC så länge man har dom på 1 kanal eller? lite svar på tobbes frågor: (...) 1, visst kan vi ha nån typ av kant men de ska (...) (20 years ago, 15-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

Kan man byta frekvens på de där radiostyrningarna? Så inte två med samma frekvens hamnar i samma match? Det borde inte vara så många olika frekvenser på de radiostyrningar LEGO tillverkat. Någon som vet vilken frekvens/kanal som används? Funderar (...) (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

"Man borde ju får ha flera Fjärrstyrningsenheter som te x 8366 SUPERSONIC RC så länge man har dom på 1 kanal eller?" Hur ska man kunna styra mer än en enhet på samma kanal?... Håller med om att det inte ska vara sumobrottning eller att bara putta ut (...) (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

(...) Handkontrollen bör räknas med i robotvikten så man inte vinner några fördelar med att ha batterierna i näven. Eller det kanske man gör ändå. (...) Även sådana här gigantiska paketsnoddar som är väldigt kraftfulla? Tycker det ska vara en (...) (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

Hejjsan jag tycker sladdstyrt är helt oki oxå (...) jag tycker handkontrollen å batterier som driver handkontrollen inte ska räknas med i vikten. Men om du har batterier som driver nått på robboten som inte sitter ihop med robboten så borde dom (...) (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

(...) man får flera motorer, som kan göra saker samtidigt de är väll så jag tängt. /Akira (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

(...) Ja enligt mig så kan det väl inte vara nått problem...någon annan som ser nått skumt i det här? Du menar alltså att du vill ha 2x3motorer som går i par om två...det går ju likabra att ha alla motorerna kopplade på den första och byta batterier (...) (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

(...) jo de e ju sant.. men ja öööö tanken var väll att man fick mera ström om man hadde 2 motagare, men visst de går ju att byta batterier om de skulle va så. /Akira (20 years ago, 16-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Announcing: SWELUG 7

(...) Öh? (...) Tanken är väl, som jag förstått det, att låta två mottagare reagera samtidigt på sändarens utsignal. Om man t.ex. startar motor för framåt via sändaren startar två motorer i roboten, de går alltså parallellt. Ger dubbla styrkan på (...) (20 years ago, 17-Feb-05, to lugnet.loc.se)