Re: Förslag om tidsram för träffen
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 1 Nov 2004 16:15:40 GMT

Låter riktigt kul faktiskt. Lite regeldiskusioner kan nog vara på sin plats om
man ska bygga nåt och ta med sig...

Bara LEGO-bitar och ingen annan drivkraft än gravitationen.

Månbasihopsättning

Jag har tyvärr inte kommit igång med nåt byggande än så jag kommer inte att
bidra till månbasen i år :(

Inte jag heller, som det verkar :/

Kör vi microstandarden igen kan man väl vispa ihop några moduler, eventuellt.
Fullstora blir svårt.

Byten av äldre kataloger (om det är någon mer än jag som är sugen dvs)

Inget intresse.

Brikwars (vill någon köra eller är det bara titta som gäller)

Vore iof kul att prova på. Men är det inte väldigt tidskrävande?

Tror det tar för mycket tid?

Titta in på Firs Lego League (om det är någon som vill)

Been there, done that. Visst är de duktiga men så jättespännande är det inte att
se. Lite beroende på hur det är löst kan det vara svårt att faktiskt se något av
värde.

em Robotwars
(alla grupper får/har en rc-enhet och en mindstormslåda och får ett tag på sig
att bygga något som bankar skiten ur de andras kreationer...givetvis utan att
man får titta på varandra. Har två rc-enheter och en hel del mindstorms/rcx
enheter)

Får man bygga hemma och ta med?

Restriktioner?

Jag vill använda min icke-LEGO RC utrustning men kan gå med på att bara använda
tre kanaler (istället för fem).

Låter bra allt ihopa. Staffetbygge är dock ett måste IMHO. Det var en av de
allra roligaste momenten på förra träffen...

Hehe. Fast det är bara roligt om alla försöker.

Roligast tyckte jag "blind-folded set-build" var, fast jag bara fotade och var
dommare. Eller kanske tack vare :)

På tal om förra träffen, Tobbe, har
du fått ner det som filmades till nåt digitalt medium?

Nope.

Ska jag och Harri hämta upp dig i Örebro (eller var det Kumla?) på väg till
Jönköping?