    RIS —Andréas Rootzén
   Har planer att köpa en egen RIS inom en överskådlig framtid och jag bara har kollat lite men inte helt förstått skillnaden mellan Robotics Invention System 1.0, Robotics Invention System 1.5 och Robotics Invention System 2.0. Okej några bitar (...) (20 years ago, 26-Apr-04, to lugnet.loc.se)

        Re: RIS —Tobbe Arnesson
     (...) 1.0 har strömingång för batteriadapter på RCXn, precis som DACTA-versionerna. 1.5 saknar detta. 2.0 saknar även den adapterpluppen men kommer med ett USB-IR-torn istället för de seriella som skeppades tidigare. Sen skiljer någon enstaka bit (...) (20 years ago, 26-Apr-04, to lugnet.loc.se)

        Re: RIS —Juergen Stuber
   Hej Andréas, jag ska komplettera lite det som Tobbe redan skrivit. (...) RIS 1.0 och RIS 1.5 skiljer sig i flera bitar, kolla på Peeron. (...) Det är den enda skilnaden mellan 1.5 och 2.0. Jag tror man kan koppla upp MicroScout och andra (...) (20 years ago, 26-Apr-04, to lugnet.loc.se)