Subject:
RIS
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 26 Apr 2004 09:20:03 GMT

Har planer att köpa en egen RIS inom en överskådlig framtid och jag bara har
kollat lite men inte helt förstått skillnaden mellan Robotics Invention System
1.0, Robotics Invention System 1.5 och Robotics Invention System 2.0.
Okej några bitar skiljer men sedan är det inte mycket mer...vad har man den
optiska kabeln till som följer med i 2.0?...bara dekoration eller nått annat?

Vad skiljer rcx:erna åt? Är det mer än mjukvaruändringar?
Funderar på om jag ska köpa nytt eller om man ska satsa på begagnat om det dyker
upp nått ...kommer ju med jämna mellanrum.

Jag har pysslat en hel del med RIS skolversionerna och där är vad jag förstår
ett annat program och jag vet inte helt om jag ska satsa på att köpa en pga att
de aldrig går exakt som jag vill...de svänger så gott som alltid åt något
håll...kan bero på att jag inte är bäst på att programera men jag skyller en hel
del på några nötter hos lego som envisas med att sekunder är bättre än
strömmängd...så lagom kul då batteriernas kondition bestämmer mer än det man
programerat. Sett lite tips om hur man kan göra om det genom att öppna och fixa
till rotatiosensorerna men jag vågar nog inte ge mig in i sånt.

Funderar även på en vision comand...är den värd pengarna?...vad kan man göra med
den?...

Tack på förhand
/Andréas Rootzén