Re: Inbjudan till LEGO-fest 13:e december!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 13 Dec 2002 07:57:20 GMT

Hej hallå!

Nu börjar det dra ihop sig.
Det verkar som den enda aktivitetsdagen blir lördag, men jag kommer att i
görligaste mån transportera LEGO till kontoret under kvällen och försöka hinna
sätta upp rampen till ULV.

Jag kommer att finnas på kontoret från 9-tiden ungefär, så det är bara att dyka
upp! Bra vore om man kom igång med ULV-byggandet så fort som möjligt. Min mobil
medtages och hålls påslagen under fredag kväll och hela lördagen. Jag har
taskig täckning på kontoret så svarar jag inte - ring igen!

070-831 00 11

- Fredag den trettonde modeller, alla kategorier. Skrämmande, skrockfullt,
eller vad som helst du vill ta med!

Själv har jag inte hunnit bygga något alls i detta tema, dock har jag byggt
ännu en (den tredje i ordningen) Killoughplattform med radiostyrning, så alla
som vill får provköra (med reservation för hårdvarufel).

Om det verkar fungera snabbimproviserar jag en teknikbana som går ut på att
putta omkull olika objekt samtidigt som man undviker andra.

- Tillgång till mina 30.000+ LEGO bitar att bygga vad som helst med.

Står fast, jag har sorterat och sorterat de senaste dagarna för att få loss så
mycket som möjligt. Dock har jag några ihopbyggda modeller som jag inte hunnit
fotografera ännu, vilka tas med i sin helhet.

Jag planerar att sätta upp fotostudion på kontoret så att allt som byggs under
dagen/kvällen kan förevigas till alla avundsjuka som sitter hemma...

- Tävling, vem kan bygga den ultimata LEGO bilen? Utslagstävlingar på bana.
Kraftigt inspirerat av The Reverend Powell Smith:
http://news.lugnet.com/announce/moc/?n=494
Jag håller med bana och klossar! Regler och delgrenar ges på plats.

Definitivt på! Banan är snickrad, den ska "bara" monteras och förbättras med
några meter silvertape, inget hopp ännu men det bygger man nog fort på plats
(hoppas).

- Diskussion om SweLUG/SELUG. Syfte? Hemsida? Träffar? Etc. etc..

Detta blir nog tyvärr struket ur protokollet då väldigt få av de som eventuellt
kommer är inbitna LEGOiter. Förslagsvis tas diskussionen här vid ett senare
tillfälle.

- Förbränningsstresstest på 350 klonklossar. Jag har Salpeter och socker som
tillsammans ger en kraftig rökutveckling och intensiv brand. Sannolikt åker vi
_utanför_ Ludvika och gör detta *harkel*

Jag har tänkt att detta ska göras medan det är ljust för bästa åsyn av själva
destrueringen. Det blir nog svårt att hinna med då det bara är en dag och det
blir mörkt vid 15-snåret. Om intresse finns kör vi dock iaf., fast jag har inte
förberett detta.

- Blir det få (under 10) deltagare lagar vi mat på plats, annars finns ett
antal restauranger och pizzerior att välja bland. Frukost serveras på både
caféer och McDonalds, eller i köket.

Eftersom ingen har flaggat för övernattning (save one) utesluter jag frukost ur
planeringen. Lunch/kvällsmat löser vi under dagen, antingen take-away eller
lagat på plats.

- Shoppingresa till Borlänge och Barnens Hus (30 min med bil). Besök på den
lokala leksaksaffären i Ludvika.

Borlänge uteblir för att spara tid, dessutom har de det rätt urplockat på LEGO
nu (var där i måndags) och får inte in något mer i år. De har en trave Yoda,
Williams F1 och lite mer, men inget annat speciellt.

Leksaksaffären i Ludvika har en del My Own Train samt en hög med Sopwith Camels
och dit tar det bara fem minuter med fötterna så finns intresse...

- Om någon har tåg att ta med, gör jättegärna det! Jag försöker bestämma mig om
jag vill börja med tåg och det vore skoj att se dem innan man köper (dyrt).

Står kvar på min önskelista :)

- Tävling; Bygg en bro.

Inget planerat från min sida då ingen sagt att de ska ta med sig bro, dock går
det fort att fixa iordning om någon så önskar. Pris finns dock, ställer ingen
upp går priset vidare till ULV-tävlingen.

- Tornbygge, vi bygger ett galet torn med mina klossar, the roof is the limit.

I mån av tid, Brendan (som skapat ULV-konceptet) anger att det tar en hel dag
att tävla så vi får se helt enkelt...

Hälsar,