Re: Battle Droid
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 2 Nov 1999 09:20:15 GMT

Tobias Möller skrev...
LOL eller MAS (Massor Av Skratt)! Så petig är jag inte ;-)

Nej, inte jag heller, men jag passade på att retas lite. ;)

Det svenska namnet är Stjärnornas krig.

Jo, det vet jag också, fast översatt tillbaka till engelska blir det "War
of the Stars" och det är inte korrekt. Stjärnkrig däremot blir Star War(s)
eftersom krig heter krig även i flertal. Ooops, ursäkta lektionen. =)

klumpiga och mejas raskt ner av en snubblande fåne vid namn Jar Jar • Bonks.
Efternamnet är Binks.

Jag vet, men *bonk* är en vanlig "social tag" (vad blir det på svenska?) man
ger till någon som uppfört sig klumpigt, därav Bonks. Andra vanliga "tags"
är
*smile*, *faint*, *kiss*, *hug*, *slap*, *kick*, *fart* etc etc. Mest för
att informera om ni inte redan känner till det.

Resten av frågorna har Johannes svarat på så jag avstår.

Bland annat ett automatiskt garage och en murbräcka.

Vad gör ett automatiskt garage? Parkerar det bilen själv? Tvättar det bilen?
Eller öppnar det bara dörren när man kommer i närheten?

Jag är ärligt nyfiken, den här gången försöker jag inte (bara) vara rolig.

// Eric (halvvägs med sin 5571)