Re: Battle Droid
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 1 Nov 1999 13:42:17 GMT

LOL eller MAS (Massor Av Skratt)! Så petig är jag inte ;-)
En "battle droid" (ursäkta användandet av engelska :) kan översättas till
"stridsrobot", det är en av de nya figurerna i

MAS "Stjärnkrig, avsnitt 1,
Det svenska namnet är Stjärnornas krig.
Det mörka hotet". Stridsroboten kommer i flera tusental och radas upp som
en veritabel armé framför de Nabooska styrkorna.
Korrekt språkbruk är "nabooianska" ;-)

Turligt nog är de ganska
klumpiga och mejas raskt ner av en snubblande fåne vid namn Jar Jar Bonks.
Efternamnet är Binks.
Jag vet det här, jag har sett Stjärnornas krig, avsnitt 1, Det mörka hotet.
Men vad har det med LEGO att göra? Pratar ni om de små mini-krigsdroiderna i
samma storlek som en vanlig legogubbe eller är det någon stor sak?

RIS ska snart komma till min lokala leksaksaffär, där brukar de sänka
priserna...

Håll utkik!

Det ska jag verkligen göra. Jag har massor med idéer om vad jag ska bygga.
Bland annat ett automatiskt garage och en murbräcka.

--Tobias
// Eric