 Local / Sverige / *2385 (-20)
  Re: 8454 Rescue Truck för 400,-

(...) Verkar vara så, var det på Barnens Hus i Borlänge i alla fall. 399:- (20 years ago, 6-Dec-04, to lugnet.loc.se)

  Någon som har Tele2?

Jag har två hemsidor på tele2 (swipnet), som jag inte kan uppdatera. Kommer helt enkelt inte åt dem genom FTP pga annat förstahandsval. Är det någon som har tillgång till en tele2-anslutning och som vill agera "ombud" åt mig för en utrensning? mvh, (...) (20 years ago, 27-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Hälsning

(...) Jag jobbar med programmering på en missionsstation. (...) Snö har jag bara sett på bild även om de högsta bergen här lär ha snö på toppen. Vädret är varmt och skönt även om det just nu är regntid och regnar en hel del. Slutligen, för att göra (...) (20 years ago, 28-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Hälsning

(...) Häftigt! Vad gör du för nånting? Här kom snön häromdagen - nu är det riktig vinter. Jag antar att du har något varmare väder? (20 years ago, 20-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Hälsning

Hej! Tänkte att jag skulle posta en hälsning från andra sidan jordklotet. Jag är sedan augusti månad i Papua Nya Guinea och jobbar som volontär. Det var trevligt men också lite jobbigt att se bilder från träffen i Jönköping. Hade gärna varit där men (...) (20 years ago, 19-Nov-04, to lugnet.loc.se, FTX)

  8454 Rescue Truck för 400,-

Hoj! 8454 Rescue Truck säljs för 400,- på Barnens Hus i Västerås. Tidigare pris 6xx,- eller nästan 700,-. Kanske samma deal även på andra Barnens Hus? Hälsar, /Tobbe som har fått ett nytt lösenord och därmed kan logga in igen :) (20 years ago, 17-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumatikslang

In lugnet.loc.se, Olof Dahlberg wrote: <klipp> (...) Å tackar ...var jag inte så svår att hitta på nätet eller?...finns bara en av mig och det är jag.... (...) Jo HARRI jag är impad...är inte så mycket för småsaker och snottar och inte heller (...) (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumatikslang

Utifall du hittar min adress (inte så svårt) så behöver du inte skicka till mig ändå. Jag har så jag klarar mig, antar detsamma gäller Harri (han uttryckte sig så i helgen iaf.). Tack ändå! Hälsar, /Tobbe (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

Mmm... Orange... (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumatikslang

(...) Jag glömde ju slangen hemma, förstås, och de stumpar jag hade med mig glömde jag visa upp ordentligt, så jag skickar varsitt brev med provbitar till alla som mailar mig sin adress (Om jag inte hittar den i alla fall, eller vet den redan) Jag (...) (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

Tack Andréas för de orange bitarna! Lyckades använda ALLA bitarna i en nyskapande MOC. ;) (URL) (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

(...) Tack, lite myko i halsen i morse, annars är det klart bättre idag, var nog lite sömn som fattades! (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: V-länkar på Catalina-vingen.

(...) Här är en bild på hur det ser ut på en riktig: (URL) sköts av en elmotor, som snurrar på en skruv, som drar i den lilla spaken man ser fäst mitt på, där V-en möts. Det, i originalkonstruktionen, som är minst lätt att få till, i detta lilla (...) (20 years ago, 16-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Tornens konstruktion

(...) Hehehe, det var jag också. Det var därför jag satt och klurade så länge med dem. Det är svårt att se (om man inte byggt så mycket stort med LEGO förr) var och hur saker kommer att bända och skjuva, innan man kommit upp i storlek och då kan det (...) (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  V-länkar på Catalina-vingen.

Hej Olof Skulle du kunna ta ett foto på respektive implementation av Catalinans upp- och ner-fällning av pontonen. Jag skulle vilja se lite hur du har tänkt. Du hade ett litet problem med att hitta en bit för att sänka den inre V-gaffeln lite i den (...) (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Hailfire turntable

(...) Såg bilderna igår och tackar ...jag tror att det räckte med att jag visste att någon annan gjort det före mig för att försöka...jag hade grabbarna idag och jag hade lyckats knåpa ihop en riktigt fin lösning baserad på: (håll i er) 4 x (2st (...) (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

Skickade in en minirapport här: (URL) nästa... /Tobbe (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Jo intensivt och trevligt var det...

(...) Ingen fara för min skull. Jag behövde en spark i rumpan. Var inte så sugen på att bygga en bro från start och lekte mest med annat. Var lite skeptisk till tornens konstruktion också (sorry Eric ;). Men det var helt klart värt det. Du borde ha (...) (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

(...) Helt klart. Det beror på att IE inte följer standarden utan tar genvägar lite var stans. Bilderna är uppladdade på Brickshelf nu men de är inte modererade än, de kommer här: (URL) att Harri gjort detsamma, hans kommer här: (URL) du kryat på (...) (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

  Re: Det där var skoj. En gång till!

"Tobbe Arnesson" <StPnAtM@lotek.nu> skrev i meddelandet news:I76tuE.24rI@lugnet.com... (...) klistra i IE fungerade däremot bra. Jag tror det har med 'ä' i Legoträff att göra... (URL) för mig. Nåja, nu ska vi titta på bilder... (20 years ago, 15-Nov-04, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact