 Local / Sverige / *1020 (-20)
  Re: Pneumaticslang

(...) Kolla med hobbyaffärer där de säljer radiostyrda pryttlar. Metanolmotorerna brukar kunna matas via Teflon- eller Silikonslangar med ungefär den diametern. Mät först och fråga sen. ;-) Jag sökte på nätet och kom fram till att de enda (jag (...) (23 years ago, 10-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Nån som behöver nåt?

Hej Legovänner. Måste tyvärr meddela att min legosamling behöver bli radikalt mindre. Det är bara de riktiga "gobitarna" som blir kvar i samlingen f.om nu. Tänkte att jag skulle ge er chansen att kanske hitta något ni söker eller desperat vill ha, (...) (23 years ago, 10-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumaticslang

(...) Nej, det sitter inte fast när du höjer trycket. (...) Nej, därfor slängde jag den efteråt. Men man hittar dem ännu i reparationskit(?) för cyklar. Jürgen (23 years ago, 9-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Extrapriser oktober

Jag har hittat lite extrapriser på LEGO runt landet: Borås: * Hobbex/Panduro har Star Wars hinken för 99:- * Leklustbutiken Knalleland har den amerikanska 1200pcs blå hink/tunna för 495:- Linköping: * Lekia i IKANO-huset har den blå hinken 4122 med (...) (23 years ago, 3-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumaticslang

Hmm.. undrar om inte gammalt hederligt ventilgummi skulle funka? Vet iofs inte om sånt används på cyklar numera. *s* /Joakim "Pehter Abrahamsson" <ibbe.is@home.se> wrote in message news:3BBEB364.1C052E...home.se... (...) (23 years ago, 9-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Pneumaticslang

Hmm... Har du provat s@h? Eller att ringa LEGO i Sverige och fråga? Jag tror det är enklast, då blir det rätt diameter osv. Du skulle kunna prova i en akvarieaffär, de brukar sälja luftslangar, men diametern brukar vara ganska stor (en halv (...) (23 years ago, 9-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Pneumaticslang

Någon som vet var man kan köpa slang som passar till pneumaticen? Där jag har kollat har dom inte haft så liten slang. -- Pehter "Ibbe" Abrahamsson (23 years ago, 6-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  Översättning(off-topic)

Hej, finns det någon som kan hjälpa mig med lite översättning från Engelska till Svenska? Inte för att jag inte kan språket speciellt bra, men det är en del av "överrenskommelse" a´la licens typ. Såna texter är alltid kniviga eftersom de är lite (...) (23 years ago, 4-Oct-01, to lugnet.loc.se)

  EURO (again)

Hi all, From this day on (October 1st, 2001), it is mandatory for all shops wihtin EMU with more than seven workers to present their prices both in Euro and local currency. This obligation will extend at least until January 2002, depending on the (...) (23 years ago, 1-Oct-01, to lugnet.loc.eu, lugnet.loc.pt, lugnet.loc.fi, lugnet.loc.se, lugnet.loc.gr, lugnet.loc.uk, lugnet.loc.us)

  Re: Ang. att Ny Teknik vill skriva om oss

Vad jag glömde nämna är att vi kallats världens vänligaste internet-community. (Hmm, jag kommer inte på hur man lämpligast översätter community...) /Tore (23 years ago, 20-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Ang. att Ny Teknik vill skriva om oss

Här är mitt brev till Ny Teknik (jag kommer inte riktigt ihåg allt vad som sas under telefonkontakten i onsdags): -8<---...--- Hejsan! Anders Isaksson, Eskilstuna, 47 år, Systemprogrammerare på CE Johansson i E-tuna - (URL) talades vid på telefon (...) (23 years ago, 20-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Ang. att Ny Teknik vill skriva om oss

"Tore Eriksson" <tore.eriksson@mbox3...wipnet.se> skrev i meddelandet news:3BA94E10.CA89E7...pnet.se... (...) Och han missade spam-blocket på min adress (tack för vidarebefordringen, Tore!), men det kanske inte gjorde så mycket. Han ringde mig på (...) (23 years ago, 19-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Byter mailadress

Har ju nu flyttat till hus och blivit av med min maeron@telia.com adress. Nås numera på martin.eriksson@xdin.com (jobbadressen) Mvh Martin Eriksson (URL) (23 years ago, 20-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: legoCAD

Hej Anders, Jag använder inte LegoCAD själv men vet att det finns en grupp i Lugnet särskilt för LegoCAD. Om du vill så kan jag skriva till gruppen på engelska om ditt projekt. Själv använder jag program som heter "NQC"--"Not Quite C" med mina Lego (...) (23 years ago, 19-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Ang. att Ny Teknik vill skriva om oss

Blev jätteglad när jag såg att redaktören på Ny Teknik skrivit till mig ang. LegoCAD. Glädjen dämpades något av att jag upptäckte att jag är en av elva mottagare. :o) Men jag är fortfarande mycket glad. (Det var f ö nära att jag kastade mejlet (...) (23 years ago, 20-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  LEGOWORLD 2001

LEGOWORLD 2001 Probably you have heard earlier about the large LEGO event that will be held from october 20 until october 23 in Zwolle, The Netherlands: LEGOWORLD 2001. During the past few months a lot of work has been done by the organizing (...) (23 years ago, 7-Sep-01, to lugnet.loc.fr, lugnet.loc.lu, lugnet.loc.no, lugnet.loc.at, lugnet.loc.pt, lugnet.loc.pl, lugnet.loc.ch, lugnet.loc.sk, lugnet.loc.fi, lugnet.loc.se)

  Re: Help with the Swedish language!

(...) Indeed it is Björn Lundin (23 years ago, 2-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Help with the Swedish language!

While this is true for the second one (bortom det konventionella), the first translation (Find your own road = hitta din egen väg) is "common language". --Tobias (...) (23 years ago, 1-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Help with the Swedish language!

(...) The translations you've received are correct gramatically, but I don't recognize either of them beeing used in sweden. 'Beyond the conventional = Bortom det koventionella' is correctly translated, but no swede would use the word (...) (23 years ago, 1-Sep-01, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon ny lego-träff?

"Henry OneTimeCRX" <hchea@kungstorget.nu> skrev i meddelandet news:3B9034CE.1AFA31...rget.nu... (...) Eskilstuna, det går bra att åka tåg från/till Göteborg, Stockholm, Linköping, Borlänge etc. Gott om vägar har vi också... Se bilderna från förra (...) (23 years ago, 1-Sep-01, to lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact