Re: Met onze LEGO naar een modelspoorbeurs
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Tue, 2 Nov 1999 07:51:16 GMT

Het volgende bericht heb ik net naar de organisatie van Eurospoor gestuurd.

Medewerker Eurospoor,

Op uw weblocatie staat dat het met 'goede argumenten' mogelijk is om
niet-commerciel tegen een geringe vergoeding deel te nemen aan Eurospoor. Ik
zou graag weten wat de voorwaarden zijn.

We willen namelijk graag op een grote modelspoorbeurs onze treinen en
landschap presenteren, gebouwd van Lego. Het gaat om orginele creaties,
onder andere van NS-materieel. Op grote Amerikaanse modelspoorexposities,
zoals de GATS, blijkt dit een groot succes te zijn. De bezoekers blijken
aangenaam verrast door de detaillering en creativiteit van de modellen en
het biedt een aangename afwisseling. En aangezien het materiaal bij kinderen
zo vertrouwd is, blijkt het een goede manier om de vergrijzing van de
modelspoorhobby tegen te gaan.

Zie voor foto's van Lego-treinen op Amerikaanse exposities:
http://www.pnltc.org/Galleries.html

Foto's van mijn NS-modellen en station:
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/brok/legomind/models/ Selecteer Trains in
menu.

Op dit moment hebben we in Nederland nog geen echte 'club' op dit specifieke
gebied, maar tentoonstelling op Eurospoor volgend jaar zou voor ons een goed
vooruitzicht zijn om een en ander op gang te brengen.

Eric Brok
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/brok/legomind/