 Help on Searching

 Local / Slovakia / 66
65  |  67
Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
Newsgroups:
lugnet.loc.sk
Date:
Sun, 9 Jan 2000 11:54:38 GMT
Viewed:
3047 times

In lugnet.loc.sk, Rene Virsik writes:

No tak moja anglistina nie je bohvieco. Ja som sa ucil este na strednej,ale
naposledy v 1989. No ked nieco potrebujem, tak dam dokopy nejaky kratsi • text,
ale neviem ci by som zvladol komunikaciu. Ale chcel by som vediet dobre • hovorit
po anglicky. Aspon tak ako po nemecky. Aby som sa dohovoril.

A kde ses naucil mluvit nemecky a anglicky?  To je docela dobry.  Vsadim se • ze

Nemecky som sa naucil este na zakladnej skole, ale my sme tu v Bratislave vzdy
mali rakusku televiziu (aj za komunizmu), takze som pozeraval americke filmy v
nemeckom dabingu. Takze aj tam som sa zdokonalil.
No s anglistinou to uz bolo horsie. Tu som sa ucil len 4 roky na strednej
skole. A nemal som sa kde tak dobre zdokonalit. Okrem internetu.

Mluvis dobre anglicky jak jsem cetl nektere tve anglicke prispevky :)
Hromadna vetsina americanu umi jenom anglicky a vetsina z nich jsou
ignoranti.  Oni totiz myslej ze jsou hlavni zeme na svete a koukaj se z vysoka
na jine zeme a jine jazyky.  Ty teda umis 3 jazyky.  Tady se mi kazdej divi ze
umim mluvit plynule dvouma jazykama ale kdybych se vratil zpatky k nam tak by
to bylo asi bezny, dokonce jenom cestina a anglictina by bylo malo :)

asi umis taky rusky ne?  Ja rustinu zapomnel ale jeste ji umim jakztakz cist.

No rusky som sa sice ucil, ale to bolo tak. Kym nemecky som sa ucit CHCEL, tak
rusky som MUSEL. Cize z rustiny si nepamatam skoro nic... Skoda. Mozno by sa • mi
to este zislo. ;) Ale citat po rusky viem aj ja. ;)

A co takhle cikanstinu? ;)))))  Nekde jsem slysel ze "cikat" znamena
chcat...? :)))))))))))

Vole ! ;) Cikat nie je po cigansky, ale po SLOVENSKY !!! ;) Po cigansky neviem
jak to je... Ale to je len oficialne. Neviem ako sa po cesky povie oficialne
chcat. ;))) U nas sa povies "stat" s hackem na "s". ;))

Aha.  Tak proto cikani nechtej bejt volani cikani protoze to znamena slovensky
chcat? ;)))))  Nebo je tam nejaky jiny duvod?  Promin, ja o cikanech toho moc
nevim akorat to ze to je verbez ktery jenom kradou a zivej se statni podporou.
Tady na havaji si taky nekdy pripadam jako mezi cikanama.  Ale tech cikanu je
tady hromadna vetsina.  Oni totiz havajci a cikani maji hodne veci spolecnych
a jedny z nich je mit hodne velky rodiny, moc nepracovat a zivit se od statu.
Napriklad tady na jednom ostrovu zijou jen havajci a nesmi tam nikdo jinej.
Oni tam nic nedelaj a ostatni na ne platej zkrz taxy.  Taky maji nejlepsi
skoly.  Na nektere skoly se nemuzes dostat kdyz nejses alespon 25% havajec.
Taky penize na skolu od nejakych podniku dostanes jen kdyz jsi havajec.  Oni
maji vsechny tyhle vyhody ale porad nejaky z nich chtej aby bili lidi vypadli
a havajci ty meli svuj soverenni stat.  Ale jsou tady vetsina tak co se da
delat.