 Local / Czechoslovakia / 7
Subject:
"Co Je Teply Tenhle Tyden"
Newsgroups:
lugnet.loc.cs
Date:
Wed, 12 Jan 2000 02:54:41 GMT

n lugnet.loc.sk, Rene Virsik writes:

   > Nemecky som sa naucil este na zakladnej skole, ale my sme tu v Bratislave
vzdy
   > mali rakusku televiziu (aj za komunizmu), takze som pozeraval americke
filmy v
   > nemeckom dabingu. Takze aj tam som sa zdokonalil.
   > No s anglistinou to uz bolo horsie. Tu som sa ucil len 4 roky na strednej
   > skole. A nemal som sa kde tak dobre zdokonalit. Okrem internetu.

   Mluvis dobre anglicky jak jsem cetl nektere tve anglicke prispevky :)
   Hromadna vetsina americanu umi jenom anglicky a vetsina z nich jsou
   ignoranti.  Oni totiz myslej ze jsou hlavni zeme na svete a koukaj se z
vysoka
   na jine zeme a jine jazyky.  Ty teda umis 3 jazyky.  Tady se mi kazdej divi
ze
   umim mluvit plynule dvouma jazykama ale kdybych se vratil zpatky k nam tak
by
   to bylo asi bezny, dokonce jenom cestina a anglictina by bylo malo :)

   > No rusky som sa sice ucil, ale to bolo tak. Kym nemecky som sa ucit CHCEL,
tak
   > rusky som MUSEL. Cize z rustiny si nepamatam skoro nic... Skoda. Mozno by
sa • mi
   > to este zislo. ;) Ale citat po rusky viem aj ja. ;)

   > Vole ! ;) Cikat nie je po cigansky, ale po SLOVENSKY !!! ;) Po cigansky
neviem
   > jak to je... Ale to je len oficialne. Neviem ako sa po cesky povie
oficialne
   > chcat. ;))) U nas sa povies "stat" s hackem na "s". ;))

   Aha.  Tak proto cikani nechtej bejt volani cikani protoze to znamena
slovensky
   chcat? ;)))))  Nebo je tam nejaky jiny duvod?  Promin, ja o cikanech toho
moc
   nevim akorat to ze to je verbez ktery jenom kradou a zivej se statni
podporou.
   Tady na havaji si taky nekdy pripadam jako mezi cikanama.  Ale tech cikanu
je
   tady hromadna vetsina.  Oni totiz havajci a cikani maji hodne veci
spolecnych
   a jedny z nich je mit hodne velky rodiny, moc nepracovat a zivit se od
statu.
   Napriklad tady na jednom ostrovu zijou jen havajci a nesmi tam nikdo jinej.
   Oni tam nic nedelaj a ostatni na ne platej zkrz taxy.  Taky maji nejlepsi
   skoly.  Na nektere skoly se nemuzes dostat kdyz nejses alespon 25% havajec.
   Taky penize na skolu od nejakych podniku dostanes jen kdyz jsi havajec.  Oni
   maji vsechny tyhle vyhody ale porad nejaky z nich chtej aby bili lidi
vypadli
   a havajci ty meli svuj soverenni stat.  Ale jsou tady vetsina tak co se da
   delat.

Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
Mluvis dobre anglicky jak jsem cetl nektere tve anglicke prispevky :)

;) Dik. No snazim sa, ale nikdy neviem, ci som to dobre napisal, ci to dotycny
pochopia. No... snazim sa.

[...]

No faktom je, ze u nas uz pozaduju anglistinu aj nemcinu firmy. To vies -
Nemecko je Europska velmoc... tak sa musime prisposobovat. A oni pozaduju
nemcinu. Takze anglistina a nemcina su tu najdolezitejsie.

  Napriklad tady na jednom ostrovu zijou jen havajci a nesmi tam nikdo jinej.

Ano... Vola sa nejak na N tusim... nie ? Je na severe havajskych ostrovov.

[...]

Havajci sa chcu osamostatnit a mat svoj vlastny stat ? teda nezavisly na USA ?

Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
Mluvis dobre anglicky jak jsem cetl nektere tve anglicke prispevky :)
;) Dik. No snazim sa, ale nikdy neviem, ci som to dobre napisal, ci to dotycny
pochopia. No... snazim sa.

No na psani anglickych knih by to rozhodne nebylo ;) ale ujde ;)
Sranda je kdyz nejaky american se snazi mluvit cesky nebo slovensky.  Maji
takovy prizvuk ze se neda vubec rozumet co mluvi i kdyz mluvi plynule.

[...]

No jo, kdyz clovek zije v takovy maly zemi jako u nas tak musi vedet dvakrat
tolik co lidi ktery ziji ve velmoci jako americe.  Sere me ze tady na havaji
mistni lidi nejenom mluvi jenom jednim jazykem ale dokonce neumeji ani poradne
anglicky.  Mluvi takovou zkomolenou anglictinou kde se vyslovne snazi mluvit
tak aby to nedelalo smysl.  Napriklad kdyz se rekne "ja vic nechci" tak
spravne se to anglicky rekne "I don't want any more".  Oni rikaji "I no like
no more" a podobne.

  Napriklad tady na jednom ostrovu zijou jen havajci a nesmi tam nikdo • jinej.

Ano... Vola sa nejak na N tusim... nie ? Je na severe havajskych ostrovov.

Niihau.  Hehe, to bych do tebe nerekl ze by jsi znal i jeden zapadlej
havajskej ostrov :)

[...]

No jo, mluvi o tom.  Maji se tady jako prasata v zite ale to jenom diky
turismu.  Kdyby si udelali svuj vlastni stat a vyhodili vsechny bili lidi tak
by tady zili jako cikani.  Ale je problem ze tady je hromadna vetsina
misencu.  Tedy treba na pul bilej, ctvrt japonec a ctvrt havajec nebo
napodobne.  Nebo nejaci bili lidi se tady narodili a zili tady celej zivot.
Takze koho vyhodit kdyby prislo k veci?  Bylo by to tezky.

Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
[...]

:))) No... ja mam napriklad niekedy problem rozumiet americanovi, ale
anglicanovi to rozumiem. Najlepsie to ale pocujem v nemcine. Rakusania maju
uplne inu intonaciu ako nemci, alebo svajciari. A najhorsie na tom su
Viedencania... ;))) Tym nerozumeju niekedy ani nemci. ;))) Ale ja mam to
stastie, ze im da sa povedat rozumiem dost dobre. Ved Vieden a Bratislava su
dve najblizsie situovane hlavne mesta na svete. je medzi nami len 58km.

[...]

;))) no ja mam havajske ostrovy TEORETICKY prestudovane... ;)) Uz len ta
prakticka stranka mi chyba... ;)) Ale aj k tomu sa snad casom dostanem...

[...]

No to je nezmysel podla mna. Ved havaj je uz rozvinuty stat a nejake
vystahovavanie podla mna nepripada do uvahy. To by ani vlada USA nedovolila
asi. ved tam maju prijmy z turizmu. neviem ci su tam aj vojenske zakladne, ale
asi ano. Pearl Harbour...

Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
[...]

Ty jezdis do Rakouska casto?  A jak se ted muze jezdit z Ceska na Slovensko,
musis ukazat pas a mit vizum?

;))) no ja mam havajske ostrovy TEORETICKY prestudovane... ;)) Uz len ta
prakticka stranka mi chyba... ;)) Ale aj k tomu sa snad casom dostanem...

Kdyby jsi tu chtel pracovat tak myslim ze by jsi mel dost dobrou sanci.  Totiz
mnoho chytrejch lidi odjizdi z havaje pryc.  Nejaci kvuli tomu rasizmu a
vetsina kvuli tomu ze tady jsou maly platy a vsechno je strasne drahy.
Napriklad v Nashvillu, Tenessee, USA stoji karton cigaret 20 dolaru.  Tady
stoji 35.  A mzdy jsou v Tenessee vetsi nez na havaji.

[...]

Prave kvuli tem historickym zakladnam a kvuli strategickymu polozeni v
pacifiku si havaj US chrani.  Mnoho mistnich lidi nemaji radi turismus a
nadavaji na tom ale kdyby sem turisti nejezdili tak by ekonomika sla do
hajzlu.

Re: "Co Je Teply Tenhle Tyden"
[...]

No jazdim do Rakuska ked potrebujem. Do Rakuska Ti staci len pas. Nepotrebujes
nic viac. Podobne do celej Europy. No a medzi Ceskom a Slovenskom Ti staci
obciansky preukaz. ;) Plati medzi nami colna unia, cize je to v podstate volna
hranica. Je tam samozrejme kontrola, ale to je len taka symbolicka. Niekedy
nepozru ani obciansky preukaz. Vizum v Europe uz prakticky nepotrebujes nikde.

[...]

No ano. Tieto cenove rozdiely su aj v Europe. Napriklad Svajciarsko, Svedsko a
Norsko (teraz vraj aj Britania) su najdrahsie staty Europy. Tovar je tam
najdrahsi a to aj pre Nemca, alebo Francuza. Naopak v Taliansku, Belgicku to je
zas dost lacne. Napriklad v Belgicku su najlacnejsie auta. Ale aj medzi Ceskom
a Slovenskom je rozdiel. V Cechach su zakladne suroviny lacnejsie ako na
Slovensku a platy su tam o nieco vyssie. Proste zalezi na ekonomii statu.
Slovenska ekonomika stoji zatial za hovno, aj ked pomaly sa to lepsi. No a
naopak v Cechach bola dobra ekonomika pred par rokmi a teraz to ide trocha
dole. Ale velke rozdiely medzi ceskou a slovenskou ekonomikou nie su.

[...]

No to si myslim aj ja. Ved turizmus musi byt na Havaji dost rozsireny !
Turizmus asi drzi ekonomicky havaj nad vodou. tak to je aj s niektorymi
europskymi krajinami, ako Lichtensteinsko, Andora, Luxemburg, ale aj ine vacsie
krajiny. Ale napriklad aj Seychely pri Afrike, alebo Egypt ziju z turistickeho
ruchu.