Re: Lite tjat...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 29 Oct 1999 17:04:16 GMT

Tobias Möller skrev i meddelandet ...
Kan vi inte skriva legogubbe eller nåt liknande istället för minifig?

FFBASR?

Vi måste nog differentiera mellan typerna:

Maxifig: Gamla legofigurerna (överkropp, armar, huvud + vanliga bitar)
Minifig: Nuvarande små gubbar (och även något äldre modell utan armar)
Technifig: Technic-gubbar
och så finns det väl Scala också?

Vad kan då vara lämpliga svenska beteckningar för dessa?

Gammal Legogubbe
Legogubbe
Stor Legogubbe
Legogumma

?? Låter lite för gubbigt för mig ??

Med tanke på att vi utan tvekan käkar på McDonalds, klipper håret på Lillans
Drop In etc. etc. så tycker nog jag att dom 'internationella' beteckningarna
duger.

Rätta mig om jag har fel!
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm