Re: 'Get Together' i Katrineholm nästa?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 24 Mar 2001 18:32:49 GMT

"Tore Eriksson" <tore.eriksson@mbox325.swipnet.se> skrev i meddelandet
news:3AB51F07.F901B152@mbox325.swipnet.se...

[...] Om jag är ute i god tid, finns npg möjlighet att
låna lokalen två dagar i sträck - eller kanske ännu fler under någon
storhelg...

Låter kul!

Jag tror inte övernattning i lokalen är tillåten, men möjligen kan det • tänkas
att jag får inkvartera några i den kyrka
jag tillhör. Fast det har jag inte ens hört mig för om.

Eskilstuna ligger ju ganska nära Katrineholm, så om tidpunkten passar så att
jag kan vara med, kan jag också ha förläggning av 6-10 personer (bara dom
ordnar maten själva, och städar efter sig).

Just nu är jag ganska slutkörd och orkar nog inte hålla i något, men kanske
längre framåt våren...?

Inte för långt fram bara, skolavslutningar, musikskolor, etc. tar upp mycket
tid framme i Maj.

Min idé är att bygga en stad a la knytkalas där deltagarna bidrar med • byggnader,
fordon och minifiggar. Och så järnvägsstation och ett jättelikt rälssystem • förstås!

Antingen tar deltagarna med sig färdiga alster att placera ut eller så har • man
varsitt bord att bygga med sina egna bitar.

Allra bäst vore ju ett modulsystem, men vi har ju ingen erfarenhet av det -
kanske skulle kolla med kända Lego-järnvägsklubbar.

Låter hela idén vettig eller ogenomförbar?

Givetvis låter det vettigt och genomförbart - det gäller bara att besluta sig,
och göra det!

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery/index.htm