SV: 'Get Together' i Katrineholm nästa?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 23 Mar 2001 14:23:44 GMT

Idag på min dotters tioårskalas, utnyttjade vi min hyresgästförenings lokal
som vi medlemmar får låna gratis under
förutsättning att vi lämnar den i samma skick som innan. Där finns 4-5 bord,
kanske 30 stolar, soffgrupp, kök, toalett
och ett stort golv som kanske räcker för all min klassiska blå räls...! Om jag
är ute i god tid, finns npg möjlighet att
låna lokalen två dagar i sträck - eller kanske ännu fler under någon
storhelg...

Jag tror inte övernattning i lokalen är tillåten,

Äsch då! Jag som tycker om att ligga och titta på en legostad medan
jag somnar in.  :)

men möjligen kan det tänkas att jag får inkvartera några i den kyrka
jag tillhör. Fast det har jag inte ens hört mig för om.

Har du ingen skrubb eller nå't att slänga in folk i?

Just nu är jag ganska slutkörd och orkar nog inte hålla i något, men kanske
längre framåt våren...?

Min idé är att bygga en stad a la knytkalas där deltagarna bidrar med
byggnader, fordon och minifiggar. Och så
järnvägsstation och ett jättelikt rälssystem förstås!

Antingen tar deltagarna med sig färdiga alster att placera ut eller så har man
varsitt bord att bygga med sina egna
bitar.

En kombination är väl lämplig. Förmodligen har vi att göra ett bra tag med
att bara arrangera ut allting folk tar med sig:  Bygga järnvägsspår etc. :)

Det blir säkert svårt att hålla reda på vem som bidragit med vad när vi ska
packa ihop allt, men kanske man kan
klämma fast en liten papperslapp på undersidan av alstren eller något sån't?

Hus, bilar och sån't kan man väl inte glömma bort vem det tillhör?

Minifiggar blir ett problem med detta
tillvägagångssätt. Någon med bättre förslag?

Legogubbar som inte har vett att hålla sig still i hus eller fordon får ha
ID-papper i jackfickan. (papper med ägarens namn inuti överkroppen)

Låter hela idén vettig eller ogenomförbar?

Jag är på.

/Tommy