Subject:
'Get Together' i Katrineholm nästa?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 18 Mar 2001 20:48:07 GMT

Idag på min dotters tioårskalas, utnyttjade vi min hyresgästförenings lokal som vi medlemmar får låna gratis under
förutsättning att vi lämnar den i samma skick som innan. Där finns 4-5 bord, kanske 30 stolar, soffgrupp, kök, toalett
och ett stort golv som kanske räcker för all min klassiska blå räls...! Om jag är ute i god tid, finns npg möjlighet att
låna lokalen två dagar i sträck - eller kanske ännu fler under någon storhelg...

Jag tror inte övernattning i lokalen är tillåten, men möjligen kan det tänkas att jag får inkvartera några i den kyrka
jag tillhör. Fast det har jag inte ens hört mig för om.

Just nu är jag ganska slutkörd och orkar nog inte hålla i något, men kanske längre framåt våren...?

Min idé är att bygga en stad a la knytkalas där deltagarna bidrar med byggnader, fordon och minifiggar. Och så
järnvägsstation och ett jättelikt rälssystem förstås!

Antingen tar deltagarna med sig färdiga alster att placera ut eller så har man varsitt bord att bygga med sina egna
bitar. Det blir säkert svårt att hålla reda på vem som bidragit med vad när vi ska packa ihop allt, men kanske man kan
klämma fast en liten papperslapp på undersidan av alstren eller något sån't? Minifiggar blir ett problem med detta
tillvägagångssätt. Någon med bättre förslag?

Låter hela idén vettig eller ogenomförbar?

--
Tore Eriksson
Sweden

ICQ: 76066510