Re: Skapa en användarförening - SWELUG
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 26 Oct 1999 10:16:05 GMT

Anders Isaksson wrote...

SCANLUG? (Eller tänker ni bara på korv då?)

Jo, det var därför jag inte lade till det. =)

LAN           - Lego Användare i Norden

Local Area Network - Redan använt

LANSIN        - Lego ANvändare Så In i Norden
NOLB          - NOrdiska Lego Brukare

Kul!

PLUGG         - Patetiska Lego Utnyttjares Goda Grupp

Asball! ;)

Prusik på er!
Har du någon ordlista för dom här konstiga orden du brukar avsluta med?

"Prusik på er!" är en hälsningsfras inom klättrarkretsar.

Prusik var en schweizisk alpinist som uppfann en självlåsande knop som
man kan använda (man behöver två stycken) för att klättra upp för ett
smalt rep (klippklättring är min andra hobby). Knopen kallas Prusik efter
uppfinnaren. Se http://www.kfs.org/kites/simo/raaseri/prusik.gif eller
http://www.kfs.org/kites/simo/knots.htm

Technic på er!

// Purjo (legitimerad lustigkurre)