Re: Skapa en användarförening - SWELUG
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 25 Oct 1999 17:36:59 GMT

Eric Hampusgård skrev i meddelandet ...
Hej vänner!
[...]
Skulle ni vilja vara med och skapa en ideell svensk förening. Om vi
har gratis medlemsskap och ingen formell författning behöver det
inte ta evigheter i anspråk för den som känner sig ansvarig. Jag
skulle kunna tänka mig att ta på mig ansvaret för en medlemslista
och någon form av hemsida där man kan få peta in sina alster.

Låter väl inte så dumt. Det svåra är väl att motivera föreningen, vad skall
den vara bra för. vad skall man göra i den etc. etc.

[...]
Är SWELUG ett bra namn? Passar NORDLUG bättre? EUROLUG känns för
svulstigt och storslaget och då får vi nog byta till engelska. ;}

SCANLUG? (Eller tänker ni bara på korv då?)

LAN           - Lego Användare i Norden
LANSIN        - Lego ANvändare Så In i Norden
NOLB          - NOrdiska Lego Brukare
PLUGG         - Patetiska Lego Utnyttjares Goda Grupp

nej, nu börjar det visst spåra ur.

[...]
Prusik på er!
Har du någon ordlista för dom här konstiga orden du brukar avsluta med?

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm