Re: Nya modeller i BlockCAD-galleriet!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 25 Oct 1999 17:23:00 GMT

Tobias Möller skrev i meddelandet ...
okej, då har jag fått svar på min fråga. Faktum är att jag använde BlockCAD
en tid utan att skicka in någon lego-bit *skäms* men jag har gått över till
Ldraw..... Fast BlockCAD är ju tusen gånger så enkelt som LDraw, jag kom
igång med det direkt

Jag brukar bygga så långt det går med BlockCAD eftersom det går fortast för
mig, sedan får man fixa dom slutliga detaljerna/rotationerna i LDRAW (MLCad).

Du har väl sett MLCad av Michael Lachmann förresten -
http://www.user.xpoint.at/m.lachmann/default.htm

LDRAW-kompatibelt, och betydligt lättare att jobba med (långsamt på stora
modeller dock). Väl värt en titt eller två!

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm