Re: Ööh, va...?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 5 Feb 2001 13:27:11 GMT

"thomas weigle" <ktw@ya-ba.net> skrev i meddelandet
news:B6A3974C.32A9%ktw@ya-ba.net...
Tror att Lego måste börja ställa in sig på att vara en smalare leverantör av
"high-end"-leksaker. 2001-katalogen är skrämmande tjock. Skrämmande för att
en stor del av sortimentet känns smäckig och överflödig. Ett mindre, men
tajtare sortiment vore nog önskvärt i mångas ögon... Eller?

Speciellt om man jämför katalogens utbud med det som finns i de flesta
leksaksaffärer. Vilken affär kan hålla alla dessa olika saker i lager? Det
blir inte _kunden_ som avgör vad som säljer, utan _affärsföreståndaren_
eftersom det som inte finns på hyllan inte heller kommer att sälja (utom i
undantagsfall).

'Stor & Liten' hade ganska bra utbud, som visserligen minskade före övergången
till 'BR Leksaker', men nu har de knappt något!

Jag tror att de större lådorna _måste_ ligga i affären, så att barnen
åtminstonde får en mellanstor då och då (Man köper ju aldrig det allra
dyraste, eller hur...). Man måste kunna drömma om de stora lådorna (eller
spara till dom).

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm