Re: Jönssonligans LEGO manick.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 29 Dec 2000 09:11:30 GMT

Om inte jag och Johannes minns alldeles fel, så var det i den allra första
filmen (Jönssonligan??)

Borde vara "Varning för Jönssonligan" från '81 isf.
http://us.imdb.com/Title?0083276

'82 kom "Jönssonligan & DynamitHarry"
http://us.imdb.com/Title?0084189

Sen dröjde det ända till '84 innan "Jönnsonligan får guldfeber"
http://us.imdb.com/Title?0087527

Olsenbanden verkar ha funnits på tidigt '70-tal!?
http://us.imdb.com/Recommendations?0087527

En bekannt jag talte med sa att roboten hade de gamla 4.5V motorerna
(mycket troligt) samt de första, stora, Technic dreven, alltså de
färgade.

Problemet med den konstruktionen är nog att den såg ut att kunna en massa,
frågan är hur mycket som var äkta, och vad som var filmtricks...

Jag minns inte, det är det som är kruxet! Om jag får fingrarna på
filmen ska jag försöka göra mpeg av den sekvensen, kanske inte så
lagligt men på det viset kan ni oxå få se :) Om nu mitt videokort vill
vara med :/