Re: Jönssonligans LEGO manick.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 28 Dec 2000 09:57:47 GMT

Om jag minns rätt så var det en bil med en sexbent "walker" på.

Jönssonligan/Olsenbanden gömde sig i en ventil, varifrån de skickade ut
bilen. Bilen körde fram till en trappa, och åkte upp för trappan genom
att skjuta sina hjul upp och ner (lite svårt att förklara, det måste
ses). När bilen kom upp, släppte den av walkern som gick fram till en
dörr, och låste upp den med en lång arm. Sen kunde Jönssonligan gå in
genom dörren. Varför de inte gick fram själva och låste upp den förstår
jag inte... :-)

--Tobias

I Norge lages de samme filmene under navnet "Olsenbanden".  Jeg husker
at jeg hørte om denne LEGO-tingen, men jeg så ikke filmen selv.  Jeg
tror det må ha vært i begynnelsen av 80-tallet.

Etter det jeg ble fortalt den gangen, ble LEGO-tingen brukt til å åpne
en dør eller lås eller noe sånt.  Men det er mulig jeg husker feil.

Fredrik