  Nya modeller i BlockCAD-galleriet!

Hejsan! Äntligen har jag fått ändan ur vagnen, och uppdaterat BlockCADs Galleri! Bland 10 nya modeller från olika användare är jag framförallt imponerad av Frank H. King's stora skepp: (URL) väl, Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (25 years ago, 24-Oct-99, to lugnet.loc.se)

  Re: Nya modeller i BlockCAD-galleriet!

Ja, skeppen ör verkligen imponerande. "Three models" -är det någon sorts skidort? Det ser ut som en liten snöskoter. Jag har en fråga: Man ska skicka en legobit om man använder programmet, va? Hur många bitar har du fått? Skulle de räcka till en (...) (25 years ago, 24-Oct-99, to lugnet.loc.se)

Tobias Möller skrev i meddelandet ... (...) Ny är du allt nyfiken va? :-) Rättelse: Man *får gärna* skicka en legobit om man är *nöjd* med programmet. Jag har ju inte lagt ut det i vinstsyfte - och någon större vinst har det inte heller blivit (än). (...) (25 years ago, 24-Oct-99, to lugnet.loc.se)

  Re: Nya modeller i BlockCAD-galleriet!

okej, då har jag fått svar på min fråga. Faktum är att jag använde BlockCAD en tid utan att skicka in någon lego-bit *skäms* men jag har gått över till Ldraw..... Fast BlockCAD är ju tusen gånger så enkelt som LDraw, jag kom igång med det direkt. (...) (25 years ago, 25-Oct-99, to lugnet.loc.se)

Tobias Möller skrev i meddelandet ... (...) Jag brukar bygga så långt det går med BlockCAD eftersom det går fortast för mig, sedan får man fixa dom slutliga detaljerna/rotationerna i LDRAW (MLCad). Du har väl sett MLCad av Michael Lachmann förresten (...) (25 years ago, 25-Oct-99, to lugnet.loc.se)