  ViLUG

Hej... Jag läste en del gamla inlägg här och det var visst på G med en NORDLUG eller liknande för ett år sedan, alltså en Svensk/nordisk LEGO User Group... Blev det något av med det? Inte? Synd... Är ni fortfarande intresserade av det? Idén med att (...) (24 years ago, 26-Sep-00, to lugnet.loc.se)

  Re: ViLUG

(...) PS. ViLUG är inget bra namn, det kan nog uppfattas som Virgin Islands LUG, se loc.vi. (24 years ago, 26-Sep-00, to lugnet.loc.se)

  Re: ViLUG

(...) Det ble med snakket forrige gangen vis snakket om det. En klubb er jo kult, men det spørs om vi trenger det? Før vi starter en klubb bør vi tenke etter _hvorfor_ vi gjør det. Hva har vi å tjene på å ha en nordisk LEGO-klubb? Kan vi evnt. klare (...) (24 years ago, 26-Sep-00, to lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk)

  Re: ViLUG

(...) Lite synpunkter, tankar: Jag tycker inte att vi överdriva med hemsida osv. I alla fall inte till en början. En god början skulle vara att träffas och diskutera Lego, och diskutera en eventuell klubb. Sedan får vi se vad som händer. /Joakim (24 years ago, 26-Sep-00, to lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk)

  Re: ViLUG

(...) En klubbsida med info och länkar till medlemmarnas egna hemsidor. Webplats till de som inte har det. Lite FAQ's för nordbor som är nya så de hittar hit till news.lugnet.com. (...) Utmärkt. Man kan ta en endagars meeting t.ex. så slipper man (...) (24 years ago, 27-Sep-00, to lugnet.loc.se, lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk)

  Re: NORDLUG

(...) en (...) Det är inte hela världen att fixa logi för en natt. Jag röstar gärna på en helhelg så att man får prata av sig ordentligt. (...) *räcker upp handen* Jag också! (...) Jag bor i Linköping, det är 2 timmar från Stockholm och 2,5 timmar (...) (24 years ago, 10-Nov-00, to lugnet.loc.se)

  Re: NORDLUG

*klipp o klipp verktyget* OK, vem har en kartbok kvar från mellanstadiet, som kan märka ut våra boplatser och märka ut centrum? Jag har en SAAB ;-) /Joakim (24 years ago, 10-Nov-00, to lugnet.loc.se)

  Re: NORDLUG

Joakim Olsson skrev i meddelandet ... (...) Det är givetvis Eskilstuna som är centrum (i det här fallet som i alla andra :-))), men jag vet inte när jag hinner ordna någonting. Det skulle vara efter nyår i så fall, innan skolorna börjar, kanske... (...) (24 years ago, 11-Nov-00, to lugnet.loc.se)

  Re: NORDLUG

Jag har plats för ett mindre gäng också. Det är ju bara 6 mil till E-tuna. Platt intet för en norrlänning som förirrat sig till Katrineholm, staden där absolut ingenting händer. /Tore (...) Sweden ICQ: 76066510 LEGO: MOC++++ FS,SP,TO++ TC+ LS YB@m (24 years ago, 11-Nov-00, to lugnet.loc.se)