Subject:
Podracinghink recension (var: Re: Heta nyheter! Podracing-hinken finns i Sverige!)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 31 May 2000 18:27:55 GMT

Ja, i "fält lek".
Jag köpte en idag, jag ska berätta lite om den:

Den ser väldigt tuff ut på utsidan, hinken är i svart plast med
silverglitter i, vilket gör att hela hinken ser ut som en stjärnhimmel.
Tufft. Man kan bygga fyra podracers och en liten "Mos Espa"-scen.
Instruktioner följer med. Man får en Anakin, en Jar-jar och en... nånting.
Kroppen är gjord av battle-droid element, och istället för ett
battle-droid-huvud, sitter det en tredje arm där, och huvudet sitter på
ryggen. Den går på fyra ben och sticker fram sitt femte, osm en arm. Ganska
ful liten sak, om ni frågar mig.

Bitar:
Bra urval, trevliga färger och klossar. Bland godbitarna kan detta nämnas:
*Beiga klossar, inte så många, men två 8*8 paraboler och två slottstorn
*Fyra isplanets-oranga 1*6 klossar
*Runda 4*4 klossar i olika färger, t ex två röda
*Två X-wing-motorer i mörkgrått
*Blåa och gula 2*3 33 graders lutande klossar

osv.
Det finns en massa godis här, men en sak jag inte blir klok på är, att de
placerat en tjock balk tvärs över hinkens öppning. Den sitter ivägen när man
ska ta ut klossarna.

--Tobias

thomas weigle skrev i meddelandet
<200005311311.PAA24465@warwick.darkface.pp.se>...
Jag kollade vad de kostade idag, 260 SEK! Det var extrapris och de var
nedsatta med 130 kronor, 260+130=390, alltså är de väldigt billiga!
Har podracing-hinken kommit till Norge också?

Antar att detta var i butiken i Fältöversten... Har någon sett dem någon
annanstans? Jag var på Toys'R'Us i Barkaby idag, men där fanns den inte.

Vet någon något om 7155 & 7184 förresten? Det var ju sagt att de skulle
släppas i juli i hela Europa förut, om jag förstått saken rätt, men nu har
de tydligen redan dykt upp i England & Tyskland...

T.
--> thomas weigle  |  w.i.m.p.
    web: http://www.ya-ba.net/
  .iMMersE your soUL in LOVE.