    Off Topic: Modelltåg i RL —Eric Hampusgård
   Hej vänner! Är det någon av er som pysslar[-lat] med modelltåg [icke-lego] i skala? Jag funderar på att bygga en anläggning parallelt med min lego-bana men jag vet inte vilket märke och vilken skala jag bör satsa på. Jag har fått tipset att satsa på (...) (24 years ago, 14-Apr-00, to lugnet.loc.se)

        Re: Off Topic: Modelltåg i RL —Fredrik Glöckner
     (...) Jeg har spurt på lugnet.trains om mekanikken i damptog, så de tåler nok det. Men for sikkerhet skyld kan du sette Followup-To: lugnet.off-topic.geek, for eksempel, og understreke dette i teksten, så går det nok bra. Tog (og spesielt LEGO-tog) (...) (24 years ago, 14-Apr-00, to lugnet.loc.se)

        Re: Off Topic: Modelltåg i RL —Anders Isaksson
     Eric Hampusgård skrev i meddelandet ... (...) Skalan borde väl vara ungefär 0 (Noll) för att motsvara LEGO, vilket betyder 32mm spårbredd om jag inte minns helt fel. 'Riktiga' modelltåg i den skalan är både STORA och DYRA. Kräver ett helt (...) (24 years ago, 14-Apr-00, to lugnet.loc.se)

        Re: Off Topic: Modelltåg i RL —Tobias Möller
     Min pappa har en modelltågsbana, den används nästan inte längre, jag har börjat ta upp hela landskapet med lego-modeller :-) Vi har Fleischmann, och de finns också som digitaltåg, fast vi har de vanliga tågen. Sedan har vi växlar och vagnavkopplare (...) (24 years ago, 15-Apr-00, to lugnet.loc.se)

        (canceled) —Tobias Möller