    Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Mikael Sjöstedt
   Hej! Jag har blivit kontaktad av LEGO för att försöka få ihop ett antal av oss AFOL´s till ett event som heter Barnens Drömstad. LEGO kommer att ha eventet i Sverige, Norge, Finland och Danmark på samma gång, nämligen helgerna 4-5 okt & 11-12 okt. I (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

        Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Johan Karlsson
     Vad menas exakt med "styra upp"? Låter lite som att man skall vara någon slags vikarierande lekledare eller nått sådant. Eller är det ett glorifierat passupp. DVS sortera överblivna bitar och fyllapå borden. Hyffsat betalt med 500 kronor om dagen. (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

         Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Mikael Sjöstedt
     (...) Hej Johan! Styra upp ja ..... jag har ingen exakt arbetsbeskrivning men lite som du skrev och även representant för LEGO, dvs prata med föräldrar, visa upp och prata om LEGO 50 år vilket kommer finnas mycket mtrl om. Jag har sett materialet (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

         Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Johan Karlsson
     (...) Får man ta med sig dessa banners hem sen? ;) (...) Det är ju sant. Glömde ju att det var Danska Kronor vi pratade om. Synd bara att man inte bor i närheten av någon av dessa platser. De borde ha fixat någonting lite längre norrut också tycker (...) (16 years ago, 14-Aug-08, to lugnet.loc.se)

        Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Johan Karlsson
     (...) Fick nyss den här kommentaren till mitt blogginlägg om detta event ((URL) Mikael... Så bra att det finns en del skrivet om evenemanget på bloggen! En sak till; det behöver byggas lite i en utställning, "av experter" innan vi sätter igång vår (...) (16 years ago, 1-Sep-08, to lugnet.loc.se)

        Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Mikael Sjöstedt
   Okej, en liten update! Stockholm 6 personer - David Rickard Tony Jag Urban Peter Uppsala 1 person - Fredrik Borlänge 1 person - Anders Jag har fått klartecken från LEGO att de ersätter bilkörning med egen bil samt betalar ev hotelrum om vi måste (...) (16 years ago, 7-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Mikael Sjöstedt
   Lite mer info: Hej igen! Här är lite mer info om helgerna 4-5 & 11-12 oktober: Borlänge - FramtidsMuseet är öppet Lördag - Söndag 12-17, tid för oss lämpligen en stund innan & efter. Uppsala - Gustavianum är öppet Lördag - Söndag kl 11-16, tid för (...) (16 years ago, 11-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober —Mikael Sjöstedt
   Tack Fredrik i Uppsala som uppmärksammade mig på den officella hemsidan från LEGO om bla. detta, <www.lego50.se>. Där står denna information: Stockholm Tekniska museet Museivägen 7 Stockholm Entrépris: Under 18 år: Gratis Voksne: 90 Kr. Öppettider: (...) (16 years ago, 13-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)