    Bilder —Andréas Rootzén
   Här kommer lite bilder på mina första prototyper på robotkonstruktion och hur handen/klon ska se ut/fungera. Är även en bild på hur jag försökt med att få axeln som går igenom snurrskivan att rotera med utan med samma hastighet...resultatet än är (...) (18 years ago, 22-Sep-06, to lugnet.loc.se)

        Re: Bilder —Harri Manni
   (...) 6-'axlig' robotarm, det blev tyvärr för tungt i många lägen för att vara användbart, lätt att glömma det heliga mantrat KISS (Keep it simple, Stupid!) :) Bilder innan nedmonteringen, också rörigt! :) (URL) det var skoj och utmanande och det (...) (18 years ago, 29-Sep-06, to lugnet.loc.se)

        Re: Bilder —Andréas Rootzén
   (...) Hur gick det att programmera den? /Andréas (18 years ago, 3-Oct-06, to lugnet.loc.se)

        Re: Bilder —Harri Manni
   (...) Jag kom aldrig så långt som till programeringen innan jag insåg att det inte skulle bli praktisk möjligt att använda roboten. Jag hade pladet på att använda 2st RCX:er i sammarbete för att styra allt. körde dock alla 'axlar' manuellt för att (...) (18 years ago, 5-Oct-06, to lugnet.loc.se)