Subject:
Bilder
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 22 Sep 2006 14:15:23 GMT

Här kommer lite bilder på mina första prototyper på robotkonstruktion och hur
handen/klon ska se ut/fungera.
Är även en bild på hur jag försökt med att få axeln som går igenom snurrskivan
att rotera med utan med samma hastighet...resultatet än är att den går med
dubbla hastigheten istället och får drevas ner med halva...men på ett smidigt
sätt...ej tillfredsställande löst än.

Här är länken iaf:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=206600

Ja jag vet att det är i en enda röra men har lagt upp dem iaf.

Vad gäller Anders förslag till pneumatik så är jag lite tvekande där...vore
kanske inte så fel egentligen slog det mig...kanske försöker det med...mer
prototyper kommer nog att avverkas innan det blir något seriöst försök till
ihopsatt robot.

MVH
Andréas