Re: Problem, Utmaning och Eric Sofie..någon som har koll?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 20 Sep 2006 18:08:19 GMT

Det låter som ett väldigt intressant projekt - de robotarna är ju en ikon för
hela 70-talet! (Åtminstone för en nörd som mig..)

Om jag förstått problemet med handleden rätt, så tänkte du ha en motor bakom
handleden, som med en axel genom exempelvis en
<http://www.peeron.com/inv/parts/2855> driver handens gripmekanism. Hade du
tänkt att axeln skulle gå genom "snurrplattans" centrum och också den rotera? En
annan idé är ju att göra så att motorn är kopplad till en led, som kan roteras
på mitten, och är kopplad till handen i andra änden. Motorn drar sen i  leden,
och handen stängs. När handleden roterar roterar också leden på mitten. Är detta
virrigt? Har du redan tänkt på det? Principen är i alla fall densamma som vissa
BMX-cyklar har för att kunna ha bromsvajrar till framhjulet när styret ska kunna
snurra ett obegränsat antal varv.

Orangea technicbitar? Det känns väldigt exotiskt.. Det ska bli spännande att se
hur detta projektet utvecklas.

Det där med Eric Sophie vs JLUG är en rätt tråkig historia... Uppenbarligen har
ju vissa medlemmar där mycket konstig humor, "rå men hjärtlig" som sådant ibland
kallas. Eric verkar inte tåla dem, och de verkar inte tåla Eric.

//Joel