Re: Frågor ang. Droid Development Kit
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 31 Jan 2000 13:21:06 GMT

In lugnet.loc.se, Tore Eriksson writes:

Kan någon insatt svara (helst kort och utan allt för mycket
"nysgruppstyckande") om DDK är lämpligt som startpaket eller ens
fungerar utan RIS? Vad kan man göra med setet - och kanske framför allt:
vad kan man inte göra? (Ofta då man köper ett mindre set, blir man mest
frustrerad på vad man kan med de större...)

Tack på förhand,
/Tore

Jag vet inte om du fått reda på allt ännu!
Det fungerar så här: DDK har en MicroScout med 7 program på (EJ några
egna man kan programera alltså, utan enbart 7 fasta program)
Det finns emellertid ett sätt att med hjälp av en speciell fiberkabel
koppla ihop microscouten med en RCX enhet så att man kan använda motorn
och ljus sensorn.

Det fungerar bra men lite tråkigt utan kopplingen till RIS.
Jag har båda, och började med DDK.
Har du ytterligare frågor kan du maila direkt till mig (har problem ibland
att läsa på news serevern)
/Martin Eriksson