Re: Frågor ang. Droid Development Kit
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 28 Jan 2000 19:00:54 GMT

Tore Eriksson skrev i meddelandet <3891DE44.AF817084@mbox325.swipnet.se>...
Korkad fråga från en icke insatt: Min lokale leksakshandlare har satt
ned priset på Droid Developer's Kit fån 1199:- till 799:-. Som tidigare
nämnt funderar en kollega till mig på att köpa RIS till sin son. När jag
tipsade om rean, blev han först entusiastisk, men sedan undrade vi om
DDK är "stand-alone" eller om det är en komplettering till RIS.

Kan någon insatt svara (helst kort och utan allt för mycket
"nysgruppstyckande") om DDK är lämpligt som startpaket eller ens
fungerar utan RIS? Vad kan man göra med setet - och kanske framför allt:
vad kan man inte göra? (Ofta då man köper ett mindre set, blir man mest
frustrerad på vad man kan med de större...)

Vad jag har förstått, är DDK helt fristående, med en egen dator, en
Micro-Scout.
Den har några förprogrammerade kommandon, men det är visst allt (kolla i
lugnet.robotics, där har det här diskuterats till utmattning), om man inte
skall gå ner på assemblernivå?.

Min nio-åring har lekt ganska mycket med den här hemma hos en kompis, så för
den åldergruppen tycks den vara OK.

DDK marknadsför inte som ett tillbehör till RIS, snarare verkar det som om
LEGO rekommenderar RIS som steget upp efter DDK.

Observera att R2-D2's huvud bara är täckt till hälften - baksidan är helt
öppen. Det gör ingenting för lekandet, med den som vill ha en tjusig modell
bör köpa två stycken :-))

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm