Re: Jag hade ju lovat mig själv...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 19 Sep 2005 15:34:59 GMT

In lugnet.loc.se, Harri Manni wrote:
In lugnet.loc.se, Tommy Eriksson wrote:
Nu förstår jag varför kartongen är så stor, den här modellen är ju enorm. Har
just byggt klart fordonet och ska fortsätta med skyliften efter lunch. När det
är klart så river jag den och byggger kranen. Den får stå sen för jag orkar
verkligen inte riva en sån här stor modell på ett tag.

Schysst, den där kranbilen verkar vara ett klart lyft.. Ehh.. ;)

Många som verkar tycka att det är den bästa Technics-set:et på VÄLDIGT länge.

Fast den är inte helt utan brister. TEX motorn. Vem fasen fick idén att sätta en
motor som hör hemma i snabba bilar i en kranarm. Den kräver ett antal kugghjul
för att växlas ner och ljudet den gör är inget trevligt. Det finns dessutom 2
såna där vita kugghjul som kan få den att frihjula när den kör fast, som funkar
men ändå.

Sen går det inte att vrida kranen annat en via att ta tag i den. Nämnas bör att
jag bara byggt skyliften en så länge. Bygger den riktiga kranen senare som jag
sa tidigare så jag vet inte hur den är men det vore ändå kul om det fanns nått
vred till den.

Fordonet var trevligt men varför lyfter inte stödbenen upp hjulen ordentligt.
Som det är nu så går det att köra den med benen nere. Jag kommer låta kranen stå
ett tag men den i stort sett ber om att moddas. Tex så har jag problem med
kranarmar kortare än 1 meter. Nånting säger mig att fordonet klarar det. :D