Re: Paypal och E-visa
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 4 May 2005 11:11:08 GMT

Tjena, lite text från mig.. men kommer inte ihåg hur det var.

Jag tror att både PayPal och kortet måste innehålla exakt samma namn och
adress för att funka.
Jag vet inte om Visa Express funkar. Dock vet jag att ett vanligt Visa
kopplat till ett konto funkar. (Har det själv)
Expanded Use behöver man inte till en början. Så var det för mig i alla
fall. Det blev helt plötsligt stopp efter att man handlat till ett visst
sammanlagt värde. Det tog en vecka eller nåt att få de sista 4 siffrorna.

Man kan ändra kortuppgifter under resans gång, lägga till kort, och ta bort
kort.

/J

"Andreas Rootzen" <fralst@hotmail.com> wrote in message
...ok har försökt att testa lite själv.

Fixade att registrera e-visa (frun visade mig...det står på henne)
Var inne i paypal och reggade det...men ändå funkar det inte...
man måste tydligen betala $1,95 för att gå med i Expanded use • programe...och när
man betalat så får man vänta på nästa månadssaldo (eller kolla på datorn) • men
det kan dröja upp till 4 dagar...och så tar man de 4 siffrorna och loggar • in så
är det klart...anledningen till att jag öht vill ha det är ju att jag vill • få
upp pengarna snabbt och inte behöva vänta..

Kortet är ju kopplat nu men utan att funka...vad säger att det funkar • sedan?

Någon som har det fixat redan och kan lugna mig?
Sedan undrar jag ju förståss om man kan ändra kortet sedan efter att ha • gått med
...lite knepigt annars eftersom man bara har en månads giltighet på
e-visat...(fattade inte den delen av informationen...de ville tydligen • inte att
man skulle skriva in genererade siffror...eller nått...har det någon • betydelse?)

/Andréas igen...